De avonturen van Marco Polo [recensie]

de avonturen van marco polo geronimo stilton de wakkere muisMarco Polo was echt een wereldreiziger met snorharen! In zijn tijd waren er geen auto’s, treinen en vliegtuigen, en reizen betekende toen dat je vele gevaren moest trotseren. Maar het leidde natuurlijk ook tot tal van nieuwe ontdekkingen en onvergetelijke ervaringen!
In dit verhaal ga ik mee met Marco Polo op een bijzondere reis vanuit Venetië helemaal naar China, waar hij aan het hof van de keizer van China, Koeblai Khan, verbleef. Marco, zijn vader en zijn oom leerden alle belangrijke knagers van het land kennen, ontmoetten mysterieuze vreemdelingen, ontdekten betoverende landschappen en kwamen legendarische dieren tegen. Een reis om nooit te vergeten!

Met een omslag als uitklappagina en zeven moderne wonderen: scan de zeven afbeeldingen in dit boek en ontdek nog meer over de wereld van Marco Polo!

Geschiedenis was vroeger niet echt mijn ding, maar hadden ze mij ter afwisseling De avonturen van Marco Polo gegeven, dan was ik vast een stuk geïnteresseerder geweest! Want met dit boek van Geronimo Stilton wordt de geschiedenis van Marco Polo – geheel in Geronimo stijl – nog eens dunnetjes overgedaan. Wanneer kinderen eenmaal de aandacht hebben, kun je moeiteloos het geschiedenisboek erbij pakken en gegarandeerd dat de verhalen van deze ontdekkingsreiziger opeens niet meer zo suf klinken…

de avonturen van marco polo de wakkere muis geronimo stiltonDe avonturen van Marco Polo

Geronimo neemt zijn neefje Benjamin mee naar een expositie waar exposanten staan vanuit alle hoeken van de wereld. Dat doet Geronimo denken aan één van zijn lievelingsboeken over niemand minder dan Marco Polo. Hij begint op de expositie te vertellen over De avonturen van Marco Polo. Aan de hand van het bekende boek Il Milione vertelt Geronimo zijn familie over de bijzondere reis die Marco Polo maakte.
De avonturen van Marco Polo volgen de verhalen over deze ontdekkingsreiziger, maar dit alles is uiteraard in een muizenjasje geplaatst. Het verhaal is spannend, maar er valt ook genoeg te lachen. Tijdens het lezen steken kinderen ook nog voldoende op over vroegere tijden, wat het boek dus ook erg leerzaam maakt.

Codes scannen

Hier in huis worden de boeken van De Wakkere Muis heel graag gelezen en dat komt door de de avonturen van marco polo geronimo stilton de wakkere muis  chemeleon app codes scannenaantrekkelijke vormgeving. Veel kleurrijke prenten, gekke lettertypen, vrolijk gekleurde letters en bijzondere extraatjes. De avonturen van Marco Polo hebben echter een nieuw interessant element: Chameleon codes. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een tablet of smartphone en de Chameleon Explorer app. Wanneer je deze gratis hebt gedownload kun je de speciale afbeeldingen scannen. Geen storende QR-codes, maar een code die verwerkt is in een speciale afbeelding. Zodra je de code hebt gescand krijg je weer extra informatie of kun je een leuk spelletje spelen. Bijvoorbeeld een kennisvraag beantwoorden of vijf verschillen ontdekken in twee bijna identieke afbeeldingen. Antwoorden kun je controleren door weer een andere afbeelding te scannen.

de wakkere muis tien jaar 10 maanden een aanbieding juni juli september 2015

De Wakkere Muis bestaat 10 jaar: Tijd voor een feestje!

Omdat De Wakkere Muis dit voorjaar 10 jaar bestaat is het tijd voor een feestje. Dit doen ze uiteraard op geheel eigen wijze. Tien maanden lang kun je een boek aanschaffen met een muizenissige superkorting! Op de afbeelding hiernaast zie je welke aanbiedingen je de komende maanden kunt verwachten.

Feestaanbieding Juni:

De gehele maand juni kun je De avonturen van Marco Polo met een fantastische korting kopen. Alleen deze maand kun je dit boek voor slechts tien euro (normale prijs € 19,95) aanschaffen bij jouw eigen boekhandel! Uiteraard kun je ook online profiteren van deze aanbieding.
De avonturen van Marco Polo is een lekker dik boek van Geronimo Stilton dus ideaal om in huis te hebben met oog op de lange zomervakantie straks!

De avonturen van Marco Polo – Geronimo Stilton
Zelf lezen, hardcover, 384 pagina’s, De Wakkere Muis