De eilanden [recensie]

De eilanden Suzanne Vermeer Thriller AW Bruna vakantiethriller korte verhalen boek zwembad strand vrouwen geheimen leesvoer zomervakantie beperkte lengte voorspelbaar vakantie boekenkast Molecaten Hoogduin divers gemeenschappelijk open eindes abrupt auteur recensie review

De eilanden bevat zeven gloednieuwe spannende verhalen van Suzanne Vermeer, de koningin van de zomerthriller. Ideaal voor op het strand of aan het zwembad.
Zeven eilanden, zeven vrouwen, zeven geheimen.

Ik ben een fan van de boeken van Suzanne Vermeer. Dus een dun boekje met korte verhalen zou mij vast ook wel kunnen bekoren. Of toch niet?

De Eilanden

Ik nam dit boekje mee tijdens mijn zomervakantie en dan is het prima leesvoer. Al kan het De eilanden Suzanne Vermeer Thriller AW Bruna vakantiethriller korte verhalen boek zwembad strand vrouwen geheimen leesvoer zomervakantie beperkte lengte voorspelbaar vakantie boekenkast Molecaten Hoogduin divers gemeenschappelijk open eindes abrupt auteur recensie review niet tippen aan een “echte” Suzanne Vermeer. De verhalen zijn niet echt spannend, zijn redelijk voorspelbaar en door de beperkte lengte per verhaal, komen niet alle verhalen even goed uit de verf. Gewoon een lekker boekje voor tussendoor: eentje waar je niet met je hoofd bij hoeft te blijven en het ook niet erg is als je tussendoor gestoord wordt.
Omdat het een ideaal boekje is voor tijdens bijvoorbeeld een vakantie, heb ik het exemplaar achter gelaten in de boekenkast op vakantiepark Molecaten Hoogduin.

De verhalen zijn divers, maar hebben één ding gemeenschappelijk: in alle verhalen staat een eiland centraal. Maar daar houden de gelijkenissen wel op. Vlot geschreven, maar met open eindes en soms een abrupt einde. Het schrijven van een echt boek en een kort verhaal, zijn twee heel verschillende dingen. Geef mij maar de vakantiethrillers van deze auteur.

De Eilanden – Suzanne Vermeer
Thriller, paperback, 96 pagina’s, AW Bruna