De erfgename [recensie]

De erfgename Ellen de Vriend Thriller Karakter Uitgevers romantisch weekend Zeeland B & B Bed & Breakfast mysterieus verdwijning recensie review Horecaondernemer Britt Hulsman is al zesentwintig jaar gelukkig getrouwd met accountant Richard en samen hebben ze drie dochters, vier koffiebars en een bestaan waar velen jaloers op zijn. Zij is rijk en succesvol en hij is knap en charmant. Een romantisch weekendje weg met z’n tweeën is er door alle drukte bij ingeschoten en daarom genieten ze met volle teugen in een bed & breakfast in Zeeland. Als Britt na haar ochtendwandeling terugkeert naar de B&B, blijkt deze ‘onvindbaar’, en lijkt ook Richard van de aardbodem verdwenen…

Wat een romantisch weekend lijkt te worden, verandert al snel in een mysterieuze verdwijningszaak. Britt wordt getrakteerd door haar man Richard op een lekker weekend Zeeland. Ze hebben het ontzettend leuk samen, maar wanneer Britt na een nacht in een Bed & Breakfast even de deur uit gaat, slaat het noodlot toe. De B & B is opeens verdwenen en haar man ook! Wat is hier aan de hand?

De erfgename

Het verhaal wordt vanuit verschillende personages beschreven. Als eerste Britt, maar ook Mara. In eerste instantie lijken het twee aparte verhaallijnen, al wordt snel duidelijk dat er een link tussen de twee verhalen zit. Al weet je nog niet precies hoe dit zit. Langzaam ontdek je steeds meer en stukje bij beetje wordt de verdwijning van de Bed & Breakfast en Richard duidelijk. Eén ding is duidelijk: Britt kent haar man minder goed dan ze altijd had gedacht!

Een spannend boek om te lezen en een verhaallijn die je steeds prikkelt zonder direct te veel prijs te geven van wat komen gaat. Eenmaal begonnen is het lastig dit boek naast je neer te leggen. Een mysterieuze thriller die zich afspeelt in ons eigen land. Heerlijk genieten!

De erfgename – Ellen de Vriend
Thriller, paperback, 304 pagina’s, Karakter Uitgevers