De ex – Hoe goed ken jij jouw ex-partner? [recensie]

Als Olivia, een van de beste strafrechtadvocaten in New York, hoort dat haar ex-verloofde Jack is gearresteerd voor een drievoudige moord, twijfelt ze geen seconde aan zijn onschuld. De enige vraag is: wie zou er zo ver gaan om hem in de val te laten lopen?
In een poging haar vroegere fouten goed te maken besluit ze Jack te helpen. Maar als er meer en meer ijzingwekkend bewijs opduikt dat tegen hem spreekt, begint Olivia te vermoeden dat zíj degene is die gemanipuleerd wordt. De man die ze kende had dit nooit kunnen doen… maar wat als ze hem nooit echt gekend heeft?

Hoe goed ken jij de mensen die dicht bij je staan? Of ooit een belangrijk deel uitmaakten van jouw leven? Olivia – strafrechtadvocaat – twijfelt geen moment wanneer ze hoort dat haar ex Jack is gearresteerd. Hij wordt verdacht van drievoudige moord. Maar ze weet zeker dat hij onschuldig is. Dus staat ze hem bij als advocaat, maar hoe goed ze haar best ook doet… de bewijzen tegen Jack lijken zich alleen maar op te stapelen…

De ex

Echt een boek waar je vanaf het begin wordt ingezogen en daarna niet meer weg kunt leggen. Het verhaal begint met de ondervraging van Jack Harris, waardoor de ernst van de situatie je direct duidelijk is. Daarna start het verhaal bij Olivia die te horen krijgt dat er een kind steeds belt naar het kantoor en vraagt om haar. Het blijkt Buckley te zijn, de De ex Alafair Burke Thriller Xander Uitgevers strafrechtadvocaat New York drievoudige moord onschuld helpen gemanipuleerd moordverhaal leven gearresteerd onschuldig bewijzen pageturner dochter zoektocht waarheid weerleggen twijfel dader ontknoping plot verrassend recensie review dochter van Jack.
Na haar verhaal aangehoord te hebben, bedenkt Olivia zich geen moment. Ze gaat direct naar de plek waar Jack vastgehouden wordt om hem bij te staan als zijn advocaat. Als lezer voel je met haar mee en laat het verhaal je niet meer los.

Een spannende zoektocht naar de waarheid. Bewijzen stapelen zich op, maar Olivia weet als advocaat ook sommige bewijzen te weerleggen. Al moet ze toegeven dat de twijfel bij haar af en toe ook flink toe slaat. Kan het zo zijn dat Jack toch de dader is? Steeds wanneer je denkt dat de ontknoping komt, volgt er weer een ontdekking dat je op andere gedachten brengt. Het plot is verrassend en zorgt er voor dat je het boek met een goed gevoel dicht kunt slaan.
Prettig, want niets zo vervelend als een thriller waarbij je al lang voor het einde de afloop kunt raden. Dat is gelukkig hier absoluut niet het geval.

De ex – Alafair Burke
Thriller, paperback, 336 pagina’s, Xander Uitgevers