De Griekse ontsnapping [recensie]

In De Griekse ontsnapping van Karen Swan verhuist Chloe Marston met een gebroken hart van Londen naar New York, klaar voor een frisse start. Ze vindt een baan als assistent voor de allerrijksten van de wereld, en zorgt dat hun levens vlekkeloos verlopen – zelfs nu haar eigen leven een puinhoop is. Net als Chloe denkt dat ze alles weer op de rit heeft staat haar ex Tom voor de deur, smekend om een tweede kans.

Als de charismatische Joe haar de opdracht geeft om een huis voor hem te zoeken in Griekenland, grijpt ze die kans met beide handen aan. Ontsnappen naar de prachtige eilanden lijkt de perfecte oplossing, tot Chloe een duister geheim ontdekt, en moet uitvinden wie ze kan vertrouwen, voordat het te laat is…

De Griekse ontsnapping. Een zomers mysterie op een prachtig Grieks eiland. Nieuwsgierig wat dit verhaal voor mij in petto heeft, begin ik in dit boek.

De Griekse ontsnapping

Chloe staat op een belangrijk punt in haar leven: ze is verhuist van Londen naar New York om een nieuw leven op te bouwen. Haar privé situatie laat nog duidelijk te wensen over, De Griekse ontsnapping Karen Swan Xander Uitgevers verhuist gebroken hart Londen New York start assistent allerrijksten wereld puinhoop ex smekend charismatische opdracht huis Griekenland handen ontsnappen eilanden oplossing duister geheim vertrouwen zomers mysterie nieuwsgierig verhaal punt leven wensen tevreden jetset baan rijken der aarde feestjes weigeren makelaar zoeken leeservaring proloog aandacht weken stagneerde perspectieven personages beschrijving karakters gekozen wisselen plaats reviews lees doorheen pakkend eerlijk gelezen verhaal recensie review maar ondertussen stort ze zich graag op het tevreden stellen van de rijke jetset. Met haar baan komt ze de vreemdste dingen tegen. Want de rijken der aarde hebben soms wel heel speciale wensen voor hun feestjes. Of weigeren een makelaar in de hand te nemen bij het zoeken naar een huis in Griekenland.

Het verhaal begint met een korte proloog die direct mijn aandacht trekt. Nieuwsgierigheid is zeker gewekt, dus lees ik snel verder. Daarna ga je twee weken terug in de tijd en helaas stagneerde de leessnelheid daarna al snel. Want je leest het verhaal vanuit verschillende perspectieven én er komen nogal veel personages in het boek voor. Door de minimale beschrijving van de karakters, de proloog die willekeurig gekozen lijkt te zijn én het wisselen van plaats, zorgt het dat ik lastig in het verhaal kan komen. Ik kan het gewoon niet zo goed volgen allemaal. Daarbij krijg ik met de meeste karakters geen band, waardoor mijn aandacht nog meer verslapt.

Wanneer ik andere reviews lees over dit boek, lees ik vooral dat je hier even doorheen moet. Dat het verhaal echt pakkend wordt en dat je uiteindelijk ook de proloog kunt plaatsen in het verhaal. Echter moet ik eerlijk bekennen dat ik – ondanks dat ik een behoorlijk stuk gevorderd was in het boek – het niet uit heb gelezen. Het duurde voor mij persoonlijk te lang voordat ik echt in het verhaal zat.

De Griekse ontsnapping – Karen Swan
Roman, paperback, 415 pagina’s, Xander Uitgevers