De Heks van Geur en Kleur [recensie]

De Heks van Geur en Kleur Thea Stilton Heksen van Fantasia De Wakkere Muis recensie review Er doemt een zwarte wolk op aan de horizon die alles op zijn pad verzwelgt. Sulfurea, de Heks van Geur en Kleur, staat op het punt om aan te vallen in een allesbeslissende laatste strijd … De Heks van Geur en Kleur is alweer het zesde deel van de succesvolle fantasy-reeks over de Heksen van Fantasia. Sulfurea mag dan de minst grauwe en meest nieuwsgierige van de heksen zijn, ze is wel de gevaarlijkste. Met haar bondgenoten de Corvonauten en de Razende Reuzenmotten kan zij misschien slagen waar haar voorgangsters hebben gefaald. De dochters van de Wijze Koning zullen moeten vertrouwen op de hulp van Nils, die Samah uit de kerkers van Kasteel Obscuur heeft gered. Maar Nils is een mysterieuze jongeman die wel verdacht veel van de magische kunsten weet …

De Heks van Geur en Kleur is alweer het zesde deel uit de Heksen van Fantasia reeks van Thea Stilton. In dit deel draait alles om Sulfurea – De Heks van Geur en Kleur. De beschermkaft van dit boek is aan de binnenzijde ook weer bedrukt met een poster. Uiteraard prijkt hierop Sulfurea. Wie De heks van geur en kleur thea stilton recensie review de wakkere muis heksen van fantasia alle delen van Heksen van Fantasia in zijn bezit heeft, is voorzien van een kleurrijk portret van alle heksen. Net als alle andere delen is De Heks van Geur en Kleur ook weer een spannend avontuur. Zal Sulfurea haar zin krijgen of zal zij op tijd gestopt worden?

De Heks van Geur en Kleur

Een korte inleiding frist het geheugen van de lezers van de Heksen van Fantasia reeks weer even op. Waar was het vorige deel (De Heks van Stof en As) ook al weer mee geëindigd? De twee pagina’s zijn voldoende om je geheugen op te frissen, maar licht slechts een klein stukje van de sluier op als je pas begint in de reeks boeken. Wie De Heksen van Fantasia wil lezen, raad ik aan om gewoon bij het eerste deel te beginnen. De boeken kunnen wel afzonderlijk gelezen worden, maar je mist toch veel als je pas in een later deel begint.
Zelf heb ik niet alle delen gelezen en dan merk je toch wel dat je – in het begin – nieuwsgierig raakt naar wat er in het verleden is gebeurd. Toch heb ik De Heks van Geur en Kleur met veel plezier gelezen.

De meeste Heksen van Fantasia zijn nu verslagen, zal het de Prinsessen ook lukken om Sulfurea te stoppen? De Heks van Geur en Kleur zit opgesloten in een kamer omdat ze straf heeft. Nomenziona – Heks der Heksen – heeft haar opgesloten op haar kamer omdat zij de Zwarte Toren wilde beklimmen. Elke heks weet dat het verboden is om deze te beklimmen. Hoe lang zal zij hier opgesloten zitten? Nomenziona wil nog altijd de macht over Het Grote Rijk, maar twijfelt of dat nu nog wel zal lukken. Alle andere heksen hebben immers gefaald. de heks van geur en kleur thea stilton heksen van fantasia recensie review de wakkere muisHaar laatste kans rust op de schouders van Sulfurea. Er staat veel op het spel, voor iedereen. Want als De Heks van Geur en Kleur het lukt om de vijf prinsessen te verslaan, dan wordt zij de rechterhand van de Heks der Heksen én zullen alle andere Heksen van Fantasia weer tot leven worden gewekt.

Verrassende ontdekkingen

De Heks van Geur en Kleur is spannend van begin tot eind. Hoewel je als lezer uiteraard de hoop hebt dat ook Sulfurea wordt verslagen, weet je dat de weg daar naar toe lang zal zijn. De strijd om de macht is zo spannend, dat het boek wegleggen soms lastig kan zijn. Tevens staan er nog een paar verrassende ontknopingen op de lezer te wachten, waardoor dit boek tot het einde de lezer weet te boeien!
Gelukkig hoeven de lezers nog geen afscheid te nemen van de Heksen van Fantasia: lees snel verder in het laatste deel van deze reeks: De Heks van Al het Kwaad!

De Heks van Geur en Kleur – Thea Stilton
Zelf lezen, hardcover, 288 pagina’s, De Wakkere Muis