De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar – Chaos op de filmset [recensie]

De knotsgekke wereld van lotte wirwar Chaos op de filmset Alice pantermuller recensie review graphic-novel humor tekeningen dagboek acteur film filmset hobby waterpokken Deltas Centrale Uitgeverij

De knotsgekke wereld van lotte wirwar Chaos op de filmset Alice pantermuller recensie review graphic-novel humor tekeningen dagboek acteur film filmset hobby waterpokken Deltas Centrale Uitgeverij Vandaag hoefde ik niet naar school. Want ik had waterpokken. Ik vind het in elk geval heel erg saai. Dat is ook geen wonder, want ik heb per slot van rekening geen enkele hobby. Hoewel mama zei dat ik er wel eentje heb. Blokfluitspelen namelijk. Ja, duh! Samen met Chloë ging ik echt coole hobby’s bedenken: parachutespringen, duiken met haaien, dinosaurusskeletten opgraven of iets in die stijl. Alleen wisten we jammer genoeg niet hoe we dat moesten doen. Niet erg: binnenkort zouden we toch beroemd worden. En wel als hoofdrolspeelsters in een film met Timo Tuttelaar, de allerschattigste filmster van de hele wereld (dat vindt Chloë tenminste)!

Mijn dochter is dol op de boeken van Lotte Wirwar en ze heeft de vorige delen dan ook met veel plezier gelezen. Het vierde boek van deze reeks:  De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar – Chaos op de filmset werd dan ook enthousiast uitgepakt door mijn dochter. Ze was ontzettend nieuwsgierig naar wat Lotte dit keer allemaal zou beleven!

De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar – Chaos op de filmset

De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar Alice Pantermuller recensie review graphic-novel tekeningen chaos op de filmset Deltas Het boek begint direct al hilarisch: Lotte is ziek thuis, want ze heeft de waterpokken. Lotte vertelt dat dit eigenlijk heel cool is, omdat je je helemaal niet ziek voelt, maar toch thuis mag blijven. De jeuk is alleen minder leuk! Maar ja, wanneer je een paar dagen thuis bent, begint de verveling toe te slaan, ook in De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar – Chaos op de filmset. Lotte heeft geprobeerd een vlieg te bezweren met haar blokfluit, knopen in de pyjama’s van haar broertje gelegd, uit het raam gekeken en gemiauwd naar de hond van mevrouw Klaagzang. Ze heeft dus echt gen idee meer wat ze moet doen…

Op zoek naar een hobby

Lotte Wirwar ontdekt doordat ze al een paar dagen ziek thuis is dat ze eigenlijk helemaal geen hobby heeft. Dus gaat ze op zoek naar een hobby. Het voorstel van haar moeder – De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar Alice Pantermuller recensie review graphic-novel tekeningen chaos op de filmset Deltas blokfluitles van haar nieuwe lerares Mevrouw Fluitketel – valt daar absoluut niet onder! Een zoektocht op internet en bij vrienden leveren de nodige lijstjes op… De nieuwe hobby’s zorgen overigens ook voor veel humoristische momenten. Maar dan lijkt er opeens een einde aan  Lotte’s probleem te komen. In de krant staat een oproep voor figuranten in een film. Niet zomaar een film, maar in een film met acteur Timo Tuttelaar. En laat Lotte hem nu ontzettend schattig vinden! Zal Lotte Wirwar staan stralen naast Timo Tuttelaar of wordt het toch Chaos op de filmset?

De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar Alice Pantermuller recensie review graphic-novel tekeningen chaos op de filmset Deltas Schrijfstijl

De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar – Chaos op de filmset is geschreven als een soort dagboek van Lotte. Hoofdstukken worden dan ook aangeduid met een dag en datum. De schrijfstijl is boordevol met humor en opgeleukt en verduidelijkt met tekeningen. Dit soort graphic-novels zijn erg geliefd bij mijn dochter, aangezien de pagina’s niet boordevol tekst staan, maar er veel ruimte is voor illustraties. Voeg daar een flinke dosis humor aan toe en je hebt een ultiem leesboek voor kinderen, ook voor degene die niet zo dol zijn op lezen!

De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar – Chaos op de filmset – Alice Pantermüller
Bekijk op Bol.com logoZelf lezen, hardcover, 160 pagina’s, Deltas Centrale Uitgeverij

Bekijk alle delen van De knotsgekke wereld van Lotte Wirwar: