De kracht van acceptatie [recensie]

De kracht van acceptatie Ashley Davis Bush Deltas mindfulness boek weerstand ombuigen mogelijkheid persoonlijke verhalen getuigenissen tips onderzoek kracht aanvaarding opvatting opgeven kennismaken zelfcompassie ontwapenen positieve emoties stimuleren aanvaarden geestelijke gezondheidszorg ervaring tegengehouden leven negatieve gedachten dingen gebeurd dagelijks rol spelen loslaten zelfhulpboek falen teken kracht hoofdstukken stap voor stap kern voorwoord proces erkenning stappen doel sleutel jezelf anderen omstandigheden verleden slot leeservaring aantrekkelijk duidelijk overzichtelijk vormgeving kleuren patronen quotes denken inspireren tekst begrijpelijke taal belerend toontje nergens persoonlijk gestimuleerd beste schoenen helpen steviger overhand mensen hangen focussen baat recensie review psychologie

In dit boek over acceptatie onderzoekt Ashley Davis Bush hoe je weerstand kan ombuigen tot mogelijkheid. Aan de hand van persoonlijke verhalen en getuigenissen, praktische tips en baanbrekend onderzoek belicht ze de kracht van aanvaarding. Ze prikt de opvatting door dat acceptatie gelijk is aan opgeven en laat je kennismaken met zelfcompassie als middel om weerstand te ontwapenen, positieve emoties te stimuleren en te leren aanvaarden wat is. Ashley Davis Bush is een vooraanstaande psychotherapeute met dertig jaar ervaring in de geestelijke gezondheidszorg. Ze is ook rouwconsulente en expert in stressmanagement, zelfzorg en zelfcompassie.

De kracht van acceptatie Ashley Davis Bush Deltas mindfulness boek weerstand ombuigen mogelijkheid persoonlijke verhalen getuigenissen tips onderzoek kracht aanvaarding opvatting opgeven kennismaken zelfcompassie ontwapenen positieve emoties stimuleren aanvaarden geestelijke gezondheidszorg ervaring tegengehouden leven negatieve gedachten dingen gebeurd dagelijks rol spelen loslaten zelfhulpboek falen teken kracht hoofdstukken stap voor stap kern voorwoord proces erkenning stappen doel sleutel jezelf anderen omstandigheden verleden slot leeservaring aantrekkelijk duidelijk overzichtelijk vormgeving kleuren patronen quotes denken inspireren tekst begrijpelijke taal belerend toontje nergens persoonlijk gestimuleerd beste schoenen helpen steviger overhand mensen hangen focussen baat recensie review psychologieRecensie:
Voor iedereen die zich tegengehouden voelt door weerstand in het leven. Negatieve gedachten over dingen die zijn gebeurd, maar die nog altijd dagelijks een rol spelen in je leven. Omdat je het niet los kunt laten… Herken jij jezelf hierin? Dan is De kracht van acceptatie wellicht iets voor jou!

De kracht van acceptatie

Een zelfhulpboek dat je leert om dingen te accepteren zoals ze zijn. Te vaak wordt dit nog gezien als falen, terwijl het juist een teken van kracht is dat je het achter je laat. In zeven hoofdstukken kom je stap voor stap dichterbij de kern van het loslaten en accepteren.
Na het voorwoord volgt het eerste, maar ook belangrijke hoofdstuk: Het proces – van weerstand via erkenning naar mogelijkheid. Het maakt meteen duidelijk welke stappen er nodig zijn om tot je doel te komen.
Daarna volgen: De sleutel – zelfcompassie, Jezelf accepteren, Anderen accepteren, Je omstandigheden accepteren, Het verleden accepteren en tot slot Een leven met mogelijkheden.

De kracht van acceptatie Ashley Davis Bush Deltas mindfulness boek weerstand ombuigen mogelijkheid persoonlijke verhalen getuigenissen tips onderzoek kracht aanvaarding opvatting opgeven kennismaken zelfcompassie ontwapenen positieve emoties stimuleren aanvaarden geestelijke gezondheidszorg ervaring tegengehouden leven negatieve gedachten dingen gebeurd dagelijks rol spelen loslaten zelfhulpboek falen teken kracht hoofdstukken stap voor stap kern voorwoord proces erkenning stappen doel sleutel jezelf anderen omstandigheden verleden slot leeservaring aantrekkelijk duidelijk overzichtelijk vormgeving kleuren patronen quotes denken inspireren tekst begrijpelijke taal belerend toontje nergens persoonlijk gestimuleerd beste schoenen helpen steviger overhand mensen hangen focussen baat recensie review psychologieLeeservaring

Het boek zelf is aantrekkelijk om op te pakken: de tekst in het boek is duidelijk geschreven, overzichtelijk verdeeld in stukjes en de vormgeving van het boek straalt rust uit. Er wordt gewerkt met kleuren en mooie patronen. Regelmatig vind je mooie quotes in het boek, die je aan het denken zetten en je inspireren. De tekst is in begrijpelijke taal geschreven en met respect geschreven. Nergens wordt er een belerend toontje aangehaald, maar wordt je juist gestimuleerd om het beste uit jezelf te halen.

Persoonlijk denk ik dat er veel handvatten in dit boek staan om je stap voor stap te helpen om steviger in je schoenen te staan. Het verleden of gebeurtenissen niet de overhand te laten nemen. Ik denk dat mensen die de neiging hebben om vaak te blijven hangen in gebeurtenissen en zich focussen op wat anders had gemoeten, hier zeker baat bij kunnen hebben.

Dit boek is onder andere te koop bij:

Bol.comLibris.nlBookspot.nlBruna.nl

De kracht van acceptatie – Ashley Davis Bush