De Melkwegschool [recensie]

Kelvin Klosmo is niet alleen nieuw op school, hij is nieuw in de Melkweg! Als zoon van de twee bekendste genieën van de aarde is Kelvin niet alleen de slimste jongen van de wereld, hij is de slimste van het universum. Tenminste, dat is wat iedereen op De Melkwegschool denkt. Maar misschien heeft Kelvin om erbij te horen een beetje gelogen over het feit dat hij een genie zou zijn. En misschien is er een doorgedraaide wetenschapper die op het punt staat het hele universum over te nemen, tenzij Kelvin hem kan stoppen. En misschien is iedereen dus ten dode opgeschreven. Nou ja, in ieder geval hoeft Kelvin zich dan geen zorgen meer te maken over zijn wiskundehuiswerk.

Graphic Novels zijn ideale boeken voor kinderen die niet zo heel erg veel van lezen houden. Door de vele tekeningen lijkt het in ieder geval allemaal niet zo veel en wordt de tekst goed ondersteund door beeld. Ongemerkt lees je dan toch heel wat stukken tekst. Dit keer een verhaal dat zich afspeelt in de ruimte.

De Melkwegschool

Kelvin Klosmo heeft zeer geleerde ouders en daar hen is hij nu van school veranderd. Maar geen school dicht in de buurt van zijn oude leventje. Nee, hij moest er ontzettend ver voor reizen, maar nu bevindt hij zich dus op De Melkwegschool. De naam klinkt wellicht gek, maar niet wanneer je weet dat de school zich ook daadwerkelijk in de Melkweg bevindt… Een school in de ruimte spreekt tot de verbeelding van veel kinderen, waardoor ze De Melkwegschool John Martin Scott Seegert Zelf Lezen Graphic Novel ruimte universum genie slim wetenschapper oplossing Van Holkema & Warendorf stripverhaaltjes tekeningen recensie reviewnieuwsgierig zullen verder lezen.

Kelvin Klosmo weet zichzelf regelmatig in de problemen te brengen. Zo kan het zijn dat hij “per ongeluk” op zijn nieuwe school heeft vertelt dat hij ontzettend slim is. Geen wonder dat alle ogen op Kelvin zijn gericht wanneer er ergens een oplossing voor gevonden moet worden. Maar kan hij tegen een gekke wetenschapper op die alles in de ruimte wil bezitten? En wat heeft dat voor vreselijke gevolgen voor iedereen die zich in de Melkweg bevindt?
Het verhaal is vlot en onderhoudend geschreven en een tikkeltje bizar. Maar goed, dat mag ook bij een verhaal dat afspeelt in de ruimte.

De tekeningen in het boek zijn rijkelijk aanwezig. De plaatjes bieden veel variatie: zwarte achtergrond met witte tekeningen, korte stripverhaaltjes, kleine illustraties naast de tekst en paginagrote prenten wisselen elkaar af. Aantrekkelijk uiterlijk, boeiend en maf verhaal. Perfecte combinatie om heerlijk van te genieten!

Bekijk op Bol.com logoDe Melkwegschool – John Martin & Scott Seegert
Zelf Lezen, hardcover, 312 pagina’s, Van Holkema & Warendorf