De monsterdokter 2 De beestachtige bedreiging [recensie]

De monsterdokter 2 de beestachtige bedreiging noodgeval schijn-heilige gesignaleerd gevaarlijk monsters bolletje dons onschuldige ogen schattige neus hoog stemmetje contact schepsel voorkomen mens monsterdokterstagiair dokter telefoontje origineel hilarisch verhaal avontuur graphic novel jongens meisjes jaar avontuurlijk deel avonturen stage dierenkliniek dierenarts boek kinderen speels lettertype illustraties aantrekkelijk leesboek lezen vlot woorden woordenlijst grappig hoofdstukken aandacht detail vertaald Engels Nederlands detail tekeningen grappig belangrijk aanvulling eng knuffelgehalte origineel bloederige details kinderboek mate knap auteur verzinnen gebied karaktertrekken tintje namen humor boventoon nieuwsgierig dimensie doorlezen boek baalt voorproefje deel drie John Kelly Zelf Lezen Moon Uitgevers recensie review

Dit is een noodgeval! Er is een Schijn-Heilige gesignaleerd in Zwartegat. We hebben de monsterdokter nodig!

Deze Schijn-Heilige is buitengewoon gevaarlijk voor monsters. Het is een bolletje van afschuwelijk zacht dons met onschuldige ogen, een schattige neus en een hoog stemmetje. Lichamelijk contact met dit weerzinwekkende schepsel dient te allen tijde te worden voorkomen!
Appie is eens mens, een normaaltje, maar hij is ook monsterdokterstagiair… Dus onmiddellijk nadat hij dokter Annie v.d. Keuken-Trap over het wanhopige telefoontje heeft verteld, stappen ze in Constance de ambulance om de gevreesde inspecteur Schaarmans voor te zijn en het ‘afschuwelijke’ schepsel te redden, want ‘de monsterdokter redt alles!’

Een zeer origineel en hilarisch verhaal over De Monsterdokter, Appie en de (vooral grappige) monsters. Een avontuur wat veel weg heeft van een graphic novel en geschikt is voor jongens en meisjes vanaf 9 jaar.

De Monsterdokter 2 De beestachtige bedreiging

De monsterdokter 2 de beestachtige bedreiging noodgeval schijn-heilige gesignaleerd gevaarlijk monsters bolletje dons onschuldige ogen schattige neus hoog stemmetje contact schepsel voorkomen mens monsterdokterstagiair dokter telefoontje origineel hilarisch verhaal avontuur graphic novel jongens meisjes jaar avontuurlijk deel avonturen stage dierenkliniek dierenarts boek kinderen speels lettertype illustraties aantrekkelijk leesboek lezen vlot woorden woordenlijst grappig hoofdstukken aandacht detail vertaald Engels Nederlands detail tekeningen grappig belangrijk aanvulling eng knuffelgehalte origineel bloederige details kinderboek mate knap auteur verzinnen gebied karaktertrekken tintje namen humor boventoon nieuwsgierig dimensie doorlezen boek baalt voorproefje deel drie John Kelly Zelf Lezen Moon Uitgevers recensie reviewDit avontuurlijk boek is het tweede deel over de zeer bijzondere dokter Annie v.d. Keuken-Trap waarin ze wederom veel hilarische avonturen beleeft. In het eerste boek van de Monsterdokter hebben we kennisgemaakt met Appie Normaal (een normale jongen die stage gaat lopen in een dierenkliniek). Daar ontmoet hij dokter Annie die geen gewone dierenarts is, maar een speciale monster dokter.

Het boek is vooral bedoeld voor kinderen vanaf 9 jaar. Door het grote en speelse lettertype, de vele humoristische illustraties en goed bedachte verhaal is het een aantrekkelijk leesboek. Het heeft iets weg van een graphic novel en is ook zeker geschikt voor kinderen die niet zo van lezen houden. Het leest vlot zonder al te veel moeilijke woorden. De eventuele woorden die niet bekend zijn, staan achterin de (grappige) woordenlijst uitgelegd. De hoofdstukken zijn niet erg lang, waardoor de aandacht heel het hoofdstuk vastgehouden kan worden. Een zeer klein detail is wel dat niet alles even goed vertaald is van het Engels naar het Nederlands waardoor een enkel detail niet duidelijk overkomt.

De vele zwart-wit tekeningen zijn erg grappig getekend. Ze zijn eigenlijk net zo belangrijk in het boek dan het verhaal zelf en zijn een goede aanvulling voor het verhaal. Doordat de monsters veelal niet eng zijn, maar een hoog knuffelgehalte hebben (vooral volgens Appie), is het origineel van opzet. Uiteraard zijn er soms enkele bloederige details, maar het blijft een kinderboek en dus in beperkte mate te vinden.

Het is erg knap dat de auteur keer op keer weer iets kan verzinnen op het gebied van de monsters. De monsters hebben stuk voor stuk (bijzondere) karaktertrekken met een hilarisch tintje. Ook de namen zijn origineel bedacht.

Hoewel de humor de boventoon volgt, werden wij erg nieuwsgierig gemaakt toen ze naar een andere dimensie gingen. Je wil dan gauw doorlezen en voor je het weet is het boek al uit.

Wanneer je baalt dat het boek bijna uit is, kun je al een voorproefje lezen van deel drie.

De Monsterdokter 2 De beestachtige bedreiging – John Kelly