De perfecte huisgenoot [recensie]

De perfecte huisgenoot Vi Keeland Penelope Ward Lovebooks roman verliezen hoop huisgenoot perfecte kandidaat gezellig aardig koken probleem dame knappe man gedachten vrienden hulp liefdesgebied verliefd avond sluw plan stel crushes jaloers fan boeken omschakeling steamy feelgood seks chemie oproep vrouw aantrekkelijk bewust voordeel twijfel inkomsten huur betalen sexy aandacht collega onbeantwoord liefde crush lol smullen stelletje missie ontdekken lezen recensie review

Net wanneer Molly de hoop begint te verliezen dat ze ooit een fijne nieuwe huisgenoot gaat vinden, ontmoet ze de perfecte kandidaat: aardig, gezellig, kan goed koken… Het enige probleem? Het is geen dame, maar een erg knappe man, genaamd Declan. Een mannelijke huisgenoot was niet helemaal wat Molly in gedachten had, maar Declan lijkt de perfecte huisgenoot.
De twee worden niet alleen huisgenoten, maar ook goede vrienden. Goede vrienden die allebei wel wat hulp op liefdesgebied kunnen gebruiken: ze zijn allebei verliefd op iemand die ze niet ziet staan. Op een avond bedenken ze een sluw plan. Wat nou als ze net doen alsof ze een stel zijn, om hun crushes jaloers te maken?

Sinds ik eenmaal de boeken van Vi Keeland en Penelope Ward heb ontdekt, ben ik fan. Dus hu  nieuwe boek De perfecte huisgenoot moest ik natuurlijk ook hebben.

De perfecte huisgenoot

Misschien even een omschakeling voor de fans van steamy scenes: De perfecte huisgenoot is een echte feelgood. En dit keer zonder een lading seks. Hoewel de chemie tussen Molly en Declan er niet minder om is.De perfecte huisgenoot Vi Keeland Penelope Ward Lovebooks roman verliezen hoop huisgenoot perfecte kandidaat gezellig aardig koken probleem dame knappe man gedachten vrienden hulp liefdesgebied verliefd avond sluw plan stel crushes jaloers fan boeken omschakeling steamy feelgood seks chemie oproep vrouw aantrekkelijk bewust voordeel twijfel inkomsten huur betalen sexy aandacht collega onbeantwoord liefde crush lol smullen stelletje missie ontdekken lezen recensie review

Molly zoekt een huisgenote en Declan reageert op haar oproep. Hij lijkt de perfecte kandidaat, maar er is één probleem. Molly had nadrukkelijk om een vrouw gevraagd en hij is alles behalve dat. De zeer aantrekkelijke Declan is zich daar volop van bewust. Molly geeft hem uiteindelijk het voordeel van de twijfel omdat ze toch extra inkomsten nodig heeft om de huur te kunnen betalen. Zo’n sexy, knappe man in huis – die ook nog eens heel goed kan koken – vraagt natuurlijk om aandacht…

Heerlijke feelgood waar Molly en Declan elkaar steeds beter leren kennen. Beide zijn verliefd op een collega, maar hun liefde is tot nu toe onbeantwoord. Maar het tweetal heeft een plan. Ze proberen de crush van de ander jaloers te maken. Hoe? Door zich voor te doen als stel. Maar – je voelt hem al aankomen – dat loopt natuurlijk anders dan gepland.

Het verhaal leest heerlijk vlot en Molly en Declan kunnen enorm veel lol met elkaar hebben. Je voelt de chemie tussen de twee en het is smullen geblazen wanneer ze zich als stelletje voor gaan doen. Terwijl ze met hun missie bezig zijn, ontdekken ze ook andere kanten van elkaar. Aantrekkelijke kanten. Als leer wil je maar één ding: verder lezen.

De perfecte huisgenoot – Vi Keeland & Penelope Ward
Roman, paperback, 320 pagina’s, Lovebooks