De poepfabriek [recensie]

De poepfabriek recensie review marinnane busser ron schroder prentenboek tekeningen foto's levensecht 3D uitgeverij moon versjes rijm

De poepfabriek recensie review marianne busser ron schroder prentenboek tekeningen foto's levensecht 3D uitgeverij moon versjes rijmWat is een welterusten-beertje en waarom vergeet de eekhoorn zo veel? En doet het geen pijn, om een vallende giraffebaby te zijn?

Marianne Busser en Ron Schröder lieten zich voor dit sprankelende boek door de dierenwereld inspireren. Die af en toe best raar is, maar toch écht waar!

Vrolijke versjes over dieren – van de spugende kameel tot de olifant als poepfabriek.

Een boek boordevol versjes van Marianne Busser & Ron Schröder, dat moet weer een superleuk boek zijn! Toen mijn dochter klein was, bezochten we ontzettend vaak de bibliotheek. Zelf zocht ze boekjes uit en verrassend vaak waren dat boeken van dit schrijversduo. De vele boeken heb ik altijd met veel plezier voorgelezen, dus ik ben super nieuwsgierig naar De poepfabriek.

De poepfabriek

De poepfabriek recensie review marianne busser ron schroder prentenboek tekeningen foto's levensecht 3D uitgeverij moon versjes rijmWat mij direct opvalt wanneer ik door De poepfabriek blader zijn de prenten. Die zijn zo schitterend gemaakt, dat het levensecht is. Zo zie je de dierenverzorger de dikke drollen van de olifant opvangen in een emmertje en zie je muizen die hebben geknabbeld aan een oude schoenendoos. Door tekeningen en foto’s samen te voegen, krijg je schitterende driedimensionale prenten. Dat zorgt ervoor dat de illustraties in De poepfabriek zeer echt lijken!

Vrolijke versjes

De titel van het boek zal het ongetwijfeld al goed doen bij de kinderen. De poepfabriek blijkt de olifant te zijn, die dagelijks zeven kruiwagens poep weet te produceren. Verder zijn er versjes over de koalabeer, muizen, de eekhoorn, schildpadjes, de kangaroe, een kameel en de giraffe. Heerlijk vind ik dat (zoals wel vaker bij dit schrijversduo) er ook weer een flink portie herhaling in dit boek te vinden is. Want elk versje eindigt met dezelfde tekst. Wedden dat jouw kind(eren) al snel het laatste stukje tekst meeroepen:

En iedereen die nu gaat zeggen:
dat is wel een beetje raar
moet meteen maar even weten