De spannendste avonturen van Ponyclub in Galop [recensie]

Anouk is dol op paarden en pony’s! Wanneer ze met haar familie verhuist naar het platteland, vlak naast een manege, kan ze haar geluk niet meer op. Anouk sluit er vriendschap met de pony Lucky, die van haar een nieuwe naam krijgt: Drop!

In dit boek zijn drie verhalen verzameld over Anouk en haar pony. Zo worden Anouk en Drop de helden van de dag na een moedige reddingsoperatie… Verder zorgt Anouk samen met haar vriendin Jella voor enkele IJslandse pony’s… En wanneer het safaripark af te rekenen krijgt met een dierendief en Anouks lievelingsgorilla verdwijnt, besluiten Anouk en Jella om zelf op onderzoek uit te gaan, samen met hun trouwe viervoeters natuurlijk!

Voor paardenliefhebbers vanaf acht jaar is Ponyclub in Galop een leuke boekenreeks om te lezen. De leukste én spannendste verhalen over paarden.

De spannendste avonturen van Ponyclub in Galop

Een lekker dik boek dat een aangenaam lettertype en –formaat bevat. Een heerlijk leesboek voor kinderen vanaf een jaar of acht. Natuurlijk extra leuk wanneer je dol op pony’s en paarden bent, maar dat is niet perse noodzakelijk. De dikke pil staat gelukkig niet alleen vol tekst, er staan ook leuke prenten in. Bovendien is dit niet één dik boek, het zijn eigenlijk drie boeken in één.

De spannendste avonturen van Ponyclub in Galop Julia Boehme Deltas Zelf Lezen tekeningen prenten avonturen boekenreeks paarden pony’s paardenmeisje knuffelen zoetsappig platteland manege dieren vormgeving recensie review Laat je dus vooral niet afschrikken door het dikke formaat. Je hebt in één keer maar liefst drie avonturen in je hand. Voorlopig heb je voldoende leesvoer, al kan het dikke boek wel een nadeel zijn voor kinderen. Het leest net iets minder praktisch als een dun exemplaar. Maar wanneer je het boek voor je neerlegt, gaat het lezen prima.

De verhalen gaan over Anouk, die met haar ouders naar het platteland verhuist. Een heel ander leven staat haar nu te wachten, maar ze geniet volop. Vlakbij huis is er namelijk een manege en Anouk is een echt paardenmeisje. Pony Lucky heeft al snel haar hart verovert, al krijgt hij van haar wel een bijnaam: Drop!
Het leuke aan dit paardenboek is dat het geen zoetsappige verhaaltjes zijn die alleen maar om paarden knuffelen draait. Sterker nog: er gebeuren veel vreemde dingen en zo maakt Anouk heel wat mee. Spanning, vriendschap en de edele dieren, het is een perfecte combinatie.
De tekeningen in het boek, zorgen ervoor dat de vormgeving speels is gebleven en dat je het verhaal nog beter voor je ziet.

De spannendste avonturen van Ponyclub in Galop – Julia Boehme
Zelf Lezen, hardcover, 432 pagina’s, Deltas