De Waarheid [recensie]

De spannende NA-thriller ‘De waarheid’ van Colleen Hoover gaat over schrijfster Lowen. Ze kan nauwelijks rondkomen, tot ze de kans van haar leven krijgt: ze mag de populaire boekenserie van Verity Crawford voltooien, die door een auto-ongeluk zelf niet meer kan schrijven. Als Lowen door Verity’s aantekeningen gaat, ontdekt ze een ongepubliceerde autobiografie die verborgen had moeten blijven. Ze besluit om het verhaal verborgen te houden, ook voor Verity’s man Jeremy. Maar dan krijgt ze gevoelens voor Jeremy. Hoelang kan Lowen de waarheid voor zich houden? ‘De waarheid’ is duister, spannend en immens verslavend: een echte Hoover.

Mijn interesse voor dit boek werd gewekt toen ik iemand de eerste zin van dit verhaal las op Bookstagram:

“Nog voordat de bloedspetters me bereiken, hoor ik het kraken van zijn schedel.”

De waarheid

Nu kleeft er natuurlijk best wel een risico aan om een boek te kiezen op basis van alleen de eerste zin. Maar ik was er door gegrepen en hoopte maar dat het boek niet teleur zou stellen. Het feit dat ik dit boek niet weg kon leggen en in één dag uitlas, zegt wel dat dit zeker niet het geval was. Wauw… Wat een verhaal!

De Waarheid Verity Colleen Hoover Zomer & Keuning thriller NA-thriller spannend schrijfster rondkomen kans leven populaire boekenserie voltooien auto-ongeluk aantekeningen ongepubliceerde autobiografie blijven verhaal verborgen gevoelens duister spannend verslavend bookstagram interesse bloedspetters kraken schedel risico basis zin gegrepen wauw verhaal aanbod ghostwriter auteur coma goedverkopende serie baan intrek gezin manuscripten boeken bestuderen schrijfwerk nekharen overeind huis greep voorstellen levensecht duistere dingen wegleggen lastig gewaarschuwd tijd slapeloze nacht schrijfstijl meeslepend gezogen gebeurtenissen vertellen gelooft kippenvel spanningsboog ongewisse aanrader recensie review Schrijfster Lowen Asleigh krijgt een aanbod om ghostwriter  te worden van een populaire auteur. De schrijfster ligt in coma en kan dus niet zelf haar goedverkopende serie afmaken. Lowen besluit de baan aan te nemen en neemt intrek in het huis van de schrijfster en haar gezin. Lowen heeft de serie nog niet gelezen, dus moet ze de boeken lezen en manuscripten bestuderen. Maar tussen al het schrijfwerk vind ze ook een autobiografie van de schrijfster. Eentje waar haar nekharen van overeind gaan staan. Heeft ze er wel goed aan gedaan om naar dit huis te komen?

Van de eerste zin tot de laatste: Colleen Hoover had mij volledig in de greep met De Waarheid. Hoewel je sommige delen in het verhaal je haast niet kunt voorstellen, voelt alles levensecht aan en hoop je dat er niet nog meer duistere dingen gebeuren. Het boek tussendoor wegleggen is echt lastig, dus je bent gewaarschuwd. Begin in dit boek wanneer je de tijd hebt en niets hoeft en niet vlak voor het slapen gaan (anders wordt het ongetwijfeld een slapeloze nacht). De schrijfstijl is meeslepend, je wordt echt in het verhaal gezogen.

Colleen Hoover bewijst met Verity dat zij in staat is ongeloofwaardige gebeurtenissen zo te vertellen dat je ze direct gelooft. En weet je steeds net voldoende te vertellen om je kippenvel te geven, de spanningsboog steeds hoog te laten zijn en je lang in het ongewisse blijft. En een plot waar je stil van wordt…
AANRADER!

De Waarheid – Colleen Hoover
Thriller, paperback, 320 pagina’s, Zomer & Keuning