De Zeven Rozen: Sterren in de duisternis [recensie]

De zeven Rozen: Sterren in de duisternis Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis sterrenrijk boekenreeks serie fantasiewerelden vriendinnen Thea Sisters informatie gevaar avontuur hulp cadeau kado glow-in-the-dark-sterren kosmos evenwicht lettertypen tekeningen prenten illustraties sfeer zichtbaar oplossing jongens meiden recensie review

In het Sterrenrijk is langzaam het kostbare sterrenlicht aan het doven. En Kometa, de fee die zorgt voor het evenwicht in de kosmos, is nergens te vinden. Via het Zeven Rozen Instituut worden de Thea Sisters ingeschakeld om het rijk te helpen. Eerst zullen ze de vier Parels van Licht moeten opsporen, want alleen met behulp van deze parels is het mogelijk om Kometa te vinden. Hun spectaculaire zoektocht brengt ze langs stralende sterren en sprankelende feeën! Ga je mee?

Weer een nieuw avontuur in De Zeven Rozen boekenreeks. De titel wordt wel heel letterlijk genomen, want bij het boek Sterren in de duisternis krijg je ook een setje glow-in-the-dark-sterren. Een leuk extra presentje dat goed gekozen is bij het onderwerp van het boek.

De Zeven Rozen: Sterren in de duisternis

De zeven Rozen: Sterren in de duisternis Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis sterrenrijk boekenreeks serie fantasiewerelden vriendinnen Thea Sisters informatie gevaar avontuur hulp cadeau kado glow-in-the-dark-sterren kosmos evenwicht lettertypen tekeningen prenten illustraties sfeer zichtbaar oplossing jongens meiden recensie review Dit boek maakt deel uit van een serie, maar het is niet noodzakelijk om eerdere delen gelezen te hebben. Elk boek is een apart avontuur en dus afzonderlijk prima te lezen. In het begin van het boek worden alle bijzondere personages uit het sterrenrijk (waar de reeks  over gaat) kort aan je voor gesteld. Daarna begint het verhaal.

De Thea Sisters genieten van een dagje op het strand, maar al snel duik je het avontuur in. Bij thuiskomst worden de vriendinnen namelijk gebeld door hun vriend Will die hun hulp nodig heeft. De Thea Sisters gaan zo snel mogelijk naar hem toe om alle informatie te krijgen die ze nodig hebben. Het blijkt dat in het sterrenrijk – één van de fantasiewerelden – een probleem is. De sterren blijken steeds minder licht te geven. De fee Kometa zorgt normaal gesproken voor een goed evenwicht in het sterrenstelsel, maar zij is onvindbaar. Dus is alle hulp welkom!

De vriendinnen gaan samen met Will direct op onderzoek uit en trotseren hiervoor soms ook het gevaar. Als lezer beleef je het avontuur echt mee. Dit komt door de duidelijke tekst, maar uiteraard ook door de vele tekeningen die het verhaal goed in beeld brengen. De zeven Rozen: Sterren in de duisternis Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis sterrenrijk boekenreeks serie fantasiewerelden vriendinnen Thea Sisters informatie gevaar avontuur hulp cadeau kado glow-in-the-dark-sterren kosmos evenwicht lettertypen tekeningen prenten illustraties sfeer zichtbaar oplossing jongens meiden recensie review De grappige lettertypen met diverse kleuren zorgen voor een speels uiterlijk, wat het lezen aantrekkelijker maakt.

De sfeer van het verhaal wordt goed overgebracht door de tekeningen. Je merkt aan het kleurgebruik direct wanneer er een vijandelijke of grimmige sfeer hangt. Niet dat de prenten eng zijn om te zien, maar het feit dat de vriendinnen op hun hoede moeten zijn is wel duidelijk zichtbaar.

Als lezer leef je met de Thea Sisters mee en probeer je al lezende ook mee te denken over de mogelijke oplossing. Een spannend avontuur voor jongens en meiden. Het is een behoorlijk dik boek, maar door de vele illustraties ga je er snel door heen.

De Zeven Rozen: Sterren in de duisternis – Thea Stilton
Zelf Lezen, hardcover, 320 pagina’s, De Wakkere Muis