De Zeven Zussen 4: Parel [recensie]

De zeven zussen 4: Parel Lucinda Riley Schaduw Storm recensie review Australié googlen Londen stranden zoektocht liefde verlies afscheidsbrief adoptie herinneringen Thailand antwoorden parelvisserij Aboriginals geschiedenis recensie review

CeCe heeft altijd het gevoel gehad dat ze nergens echt bij hoorde.
De dood van haar vader is een keerpunt in haar leven. Nu haar zusje Star, met wie ze altijd heel close was, een nieuw leven opbouwt met haar geliefde, voelt ze zich helemaal alleen.

Wanhopig verlaat CeCe Londen in een poging haar verleden te ontrafelen. De enige aanwijzing die ze heeft is een zwart-witfoto en de naam van een vrouw die honderd jaar eerder in Australië leefde. Via de prachtige stranden van het Thaise Krabi reist CeCe naar de ruwe vlaktes van Australië. Zal ze daar in de wildernis eindelijk haar geluk vinden?

Parel is alweer het vierde deel van deze fantastische serie over de zeven zussen.
In dit boek gaat het over Celeano, Iedereen noemt haar Cece, die op zoek gaat naar waar ze vandaan komt. Maar in dit boek begin je niet waar je in de vorige boeken begonnen bent (het overlijden van Pa Salt) je begint namelijk waar je in het derde deel (Schaduw) was geëindigd.

De zeven zussen 4: Parel

In de eerdere drie boeken kwam Cece over als een dominant meisje, die niemand dichtbij liet komen en haar afstand bewaarde. Alleen met Star was ze echt heel hecht. Wanneer die haar steeds minder nodig lijkt te hebben én haar eigen plan trekt, besluit Cece ook op onderzoek uit te gaan naar waar ze vandaan komt. Maar uit de afscheidsbrief van Pa Salt aan haar, wordt ze niet echt veel wijzer. Ze vertrekt uit Engeland, met als enige aanknopingspunt een oude zwart-wit foto én een naam van een mevrouw die meer dan honderd jaar geleden leefde in Australië.  Voor Cece daar aankomt, maakt ze eerst een tussenstop in Thailand. Daar heeft ze mooie herinneringen gemaakt met Star. Ze reist over mooie stranden van het Thaise Krabi.

Wanneer ze in Australië is, vind ze steeds meer puzzelstukjes die haar naar haar eigen familiegeschiedenis brengen. Zo komt ze daar ook meer te weten over het sterrenbeeld: Pleiaden. Dit betekent zeven zussen. Ook komt ze daar achter de zevende ster Merope, deze zal zich laten zien. Het heeft te maken met de ontbrekende zevende zus. Door dit alles krijgt Cece eigenlijk steeds meer vragen, in plaats van antwoorden. Want waarom heeft Pa Salt juist hun geadopteerd? Hoe kan het toch dat hij elke keer precies op het juiste moment, op de juiste plek op de wereld was, om hun te adopteren. Zal ze in de wilde gebieden van Australië de antwoorden vinden?  En het geluk waar ze zo naar verlangt…

Ja, echt fantastisch weer! Het was even wennen omdat dit boek anders begint. Ik vind ook dat je de eerdere drie delen eerst moest lezen, anders zul je het net niet helemaal snappen. Het mooie van dit boek is dat Riley veel geschiedenis heeft opgenomen in het boek. Zoals de parelvisserij en de oorspronkelijke bewoners, de Aboriginals. Het blijkt ook allemaal te kloppen wanneer je het gaat googlen. Ik vind dat echt een pluspunt van haar en heeft een grote toevoeging aan deze serie! Het is weer een top boek in de reeks De Zeven Zussen en ik wilde eigenlijk gelijk doorlezen met boek nummer vijf!

De zeven zussen 4: Parel – Lucinda Riley
Roman, paperback, 592 pagina’s, Xander Uitgevers