Doe elke ochtend iets om je dag goed te beginnen [recensie]

Doe elke ochtend iets om je dag goed te beginnen journal ontworpen positieve draai doel dagboek variatie ochtend nieuwsgierig opdracht affirmatie pagina uitspraken inzichten lezen wetenschappers filosofen schrijvers geïnspireerd ochtendroutines historici schrijven reageren opmerkingen vanmorgen nieuws prachtig regels wens aankruisen ruimtes tekenen ontspannen moment boekje omgeving nadenken rek- en strekoefeningen datum openslaan dag kijk Robie Rogge BBNC Uitgevers recensie review ochtendritueel ervaring vrolijk fluitend snoozen ochtendmens wakker quotes

Ben jij iemand die iedere ochtend bij het afgaan van de wekker vrolijk fluitend uit bed springt? Of wil je het liefst meteen weer verder snoozen? Of je nu een ochtendmens bent of niet, wat je doet wanneer je wakker wordt, kan je humeur, welzijn en motivatie de rest van de dag bepalen. Dit journal met opdrachten, vragen en motiverende quotes van bekende schrijvers, atleten, filosofen, ondernemers en vele anderen helpt je een jaar lang een inspirerende ochtendroutine voor jezelf te creëren. Zo stap je nooit meer met het verkeerde been uit bed, maar geniet je van alle mogelijkheden en mooie momenten die de dag je brengt!

Een journal waarbij je zelf na gaat denken over je ochtendritueel en de dag die voor je ligt. Een boekje waarin je je eigen ervaring en bevinden op kunt schrijven.

Doe elke ochtend iets om je dag goed te beginnen

Doe elke ochtend iets om je dag goed te beginnen journal ontworpen positieve draai doel dagboek variatie ochtend nieuwsgierig opdracht affirmatie pagina uitspraken inzichten lezen wetenschappers filosofen schrijvers geïnspireerd ochtendroutines historici schrijven reageren opmerkingen vanmorgen nieuws prachtig regels wens aankruisen ruimtes tekenen ontspannen moment boekje omgeving nadenken rek- en strekoefeningen datum openslaan dag kijk Robie Rogge BBNC Uitgevers recensie review ochtendritueel ervaring vrolijk fluitend snoozen ochtendmens wakker quotes Dit journal is ontworpen om de start van de dag te verbreden, te verdiepen of te veranderen met als doel een positieve draai aan je dag te geven. Het is een veelzijdig dagboek waarbij niet met één woord omschreven kan worden wat je hiermee allemaal kunt doen.

De variatie in het boekje maakt dat het geen enkele ochtend saai is om op te staan. Ik zou bijna kunnen zeggen dat je nieuwsgierig wordt naar de opdracht, affirmatie etc. Per pagina kan je uitspraken of inzichten lezen van bijvoorbeeld wetenschappers, filosofen of schrijvers. Of raak je geïnspireerd door de ochtendroutines van bekende historici.

Per pagina is er uiteraard ook een gedeelte waarin je zelf kunt gaan schrijven door te reageren op opmerkingen als: iets nieuws dat ik vanmorgen zag, wat is het mooiste aan deze ochtend of waarom denk ik dat deze dag prachtig wordt.

Opties

Het leuke is dat het de ene keer lege regels zijn die je naar wens kunt vullen, de andere dag is het bijvoorbeeld een keuze die je aan kan kruisen. Ook zijn er ruimtes waarbij je zelf moet gaan tekenen. Een enkele keer zie je rek- en strekoefeningen staan die je uit kunt voeren. Het is dus een ontspannen moment van de dag om het boekje er even bij te pakken en na te denken over jezelf en je omgeving. Bij elke ‘opdracht’ staat een invulschemaatje waar je de datum op kunt schrijven. Het boekje kun je van voor naar achteren invullen, maar je kunt het ook willekeurig ergens openslaan en die betreffende opdracht doen.

Als je graag filosofeert over wat de dag (en vooral de ochtend) je brengt of gaat brengen en hiermee zelf aan de slag wilt gaan, is het een uitermate geschikte journal voor je. Het geeft je een andere kijk op het begin van je dag.

Doe elke ochtend iets om je dag goed te beginnen– Robie Rogge
Hobby, paperback, 368 pagina’s, BBNC Uitgevers