Doggie Taal [recensie]

Honden communiceren met zo veel meer dan blaffen en kwispelen alleen en het verkeerde interpreteren van de lichaamstaal van een hond maakt het leven voor hond en baasje op zijn zachtst gezegd uitdagend. Dit kleine, maar grootse, boek is jouw perfecte, rijk geïllustreerde gids bij het herkennen en begrijpen van subtiele visuele aanwijzingen die je geliefde viervoeter gebruikt om te laten zien hoe hij zich in verschillende situaties voelt. Hoe meer we zien en horen van wat onze beste vrienden ons vertellen, hoe groter de kans dat we ze helpen zich veilig en gelukkig te voelen.

Doggie Taal honden communiceren blaffen kwispelen interpreteren lichaamstaal leven baasje hond uitdagend boek gids herkennen begrijpen visuele subtiele aanwijzingen geliefde viervoeter situaties voelt zien horen vrienden vertellen helpen veilig gelukkig voelen hondenbezitters boekje onderwerpen begroetingen ogen houding bek tweestrijd gestrest oren spel staart verschil praktisch houding besproken minimaal tekst informatie stapsgewijs korte zinnen zichtbare aanwijzingen je hond voelt zich mogelijk verduidelijken tekeningen besproken beschrijving beeld eenvoudig vinden huisdier naslagwerkje iedereen gek Lili Chin BBNC MUS recensie review Recensie:
Voor alle hondenbezitters die hun viervoeter nog beter willen begrijpen: Doggie Taal. Dit kleine, compacte boekje vertelt je duidelijk wat de lichaamstaal van je hond betekent.

Doggie Taal

Het boekje is opgedeeld in een aantal onderwerpen. Dit zijn: begroetingen, ogen, houding, bek, in tweestrijd en gestrest, oren, spel, staart en Ken het verschil.

Wat ik zo praktisch vind aan het boekje is dat er steeds één houding wordt besproken. Hierbij wordt minimaal gebruik gemaakt van tekst. De informatie die er staat is stapsgewijs en in korte zinnen gebracht. De tekst is onderverdeeld in “zichtbare aanwijzingen” en wordt gevolgd door “je hond voelt zich mogelijk”.

Doggie Taal honden communiceren blaffen kwispelen interpreteren lichaamstaal leven baasje hond uitdagend boek gids herkennen begrijpen visuele subtiele aanwijzingen geliefde viervoeter situaties voelt zien horen vrienden vertellen helpen veilig gelukkig voelen hondenbezitters boekje onderwerpen begroetingen ogen houding bek tweestrijd gestrest oren spel staart verschil praktisch houding besproken minimaal tekst informatie stapsgewijs korte zinnen zichtbare aanwijzingen je hond voelt zich mogelijk verduidelijken tekeningen besproken beschrijving beeld eenvoudig vinden huisdier naslagwerkje iedereen gek Lili Chin BBNC MUS recensie review Om het geheel te verduidelijken staan er ook gekleurde tekeningen bij elk stukje dat besproken wordt. Hierop zie je de beschrijving uit de tekst uitgebeeld. Zo kun je eenvoudig snel iets vinden, wanneer je twijfelt over een reactie van je trouwe huisdier.

Ik denk dat dit boekje een waardevol naslagwerkje kan zijn voor iedereen die gek is op honden!

Doggie Taal – Lili Chin
Informatief, hardcover, 128 pagina’s, BBNC