Droomman: Moose Springs 2 [recensie]

Lana Montgomery is alles wat het gemoedelijke stadje Moose Springs niet kan waarderen: een rijke socialite die denkt dat ze alles wel even kan veranderen. Maar Lana is vastbesloten om te bewijzen dat ze hier thuishoort. Zelfs als ze daarvoor haar hakken moet inruilen voor sneeuwlaarzen en op jacht moet naar een op hol geslagen eland.
En echt, hoe moeilijk kan dat nou helemaal zijn?
De laatste jaren zijn zwaar geweest voor Rick Harding, maar het wordt er niet makkelijker op nu zijn droomvrouw naar Moose Springs is verhuisd. Wanneer Lana hem per ongeluk raakt met een verdovingspijl, is het duidelijk dat ze wel wat hulp kan gebruiken – en wie weet… ziet ze hem dan voortaan wél staan. Als het Rick en Lana lukt om de dolle eland te vangen voor die het stadje verwoest, zouden ze wel eens de plek kunnen vinden waar ze thuishoren – samen.

Droomman is het tweede deel in de Moose Springs boekenreeks van Sarah Morgenthaler. Eerder kon je al de recensie lezen over Droomvakantie – het eerste deel van deze serie. Ik had de complete reeks in één keer ontvangen, dus ik kon lekker achter elkaar doorlezen.

Droomman

Zoals ik al in mijn eerste recensie schreef, kunnen de boeken afzonderlijk van elkaar gelezen worden. Echter zul je na één deel echt wel verkocht zijn en de andere delen ook willen lezen. En dan is het niet zo leuk om een voorgaand deel later te lezen, omdat je dan wel wat spoilers te pakken hebt. Mijn advies is dus: sla alle delen in en lees in één ruk de complete serie!

Droomman Sarah Morgenthaler roman AW Bruna leeservaring leesvoer feelgood romantiek stadje Moose Springs socialite hakken inruilen sneeuwlaarzen eland droomvrouw verdovingspijl plek uitersten centraal verhaallijn plannen argwanend zakenvrouw bewoners winnen elandenjacht bewijs avonturen vangen vuurtje schieten hilarische taferelen vangen ongeluk lichtjes vrolijk sprookjesland Kerst idyllisch Santa Moose inwoners aardig deel slaperige leven spoilers serie achterelkaar recensie review droomvakantie droomuitzicht Wie het eerste deel gelezen heeft, kent de inwoners van Moose Springs inmiddels al aardig. In dit boek staat het leven van twee mensen centraal. Die van Rick Harding en van Lana Montgomery. Beide kennen we al uit het vorige deel. Rick is een inwoner van het dorp en Lana is een echte zakenvrouw die heel wat plannen heeft om het slaperige stadje Moose Springs nieuw leven in te blazen. Iets waar de inwoners helemaal geen belang bij hebben.

Het idyllische plaatsje wordt nog een stuk romantischer wanneer de Kerst nadert. Schitterende lichtjes maken van het dorpje een soort sprookjesland. Of toch niet? Er is iemand die niet zo gediend is van al die vrolijke lichtjes… Een eland met de bijnaam Santa Moose.
Vastbesloten om wat credits op te bouwen bij de lokale bevolking, besluit Lana de eland te vangen. Echter heeft ze zichzelf misschien iets overschat. Het zorgt in ieder geval voor hilarische taferelen wanneer ze per ongeluk Rick met de verdovingspijl raakt.

Twee uitersten die in dit deel centraal staan. Dit zorgt absoluut voor een leuke verhaallijn. Terwijl iedereen de plannen van Lana argwanend in de gaten houden, ontgaat het hen niet dat deze zakenvrouw probeert de bewoners voor haar te winnen. Haar elandenjacht is daar het overduidelijke bewijs van. Haar avonturen om de eland te vangen, gaan dan ook als een lopend vuurtje door het dorp heen. Zeker wanneer blijkt dat schieten op een eland haar niet zo goed afgaat.

Droomman – Sarah Morgenthaler
Roman, paperback, 416 pagina’s, AW Bruna