Drukke Dag Dierenarts [recensie]

Drukke Dag dierenarts pfoe help hart medicijnen röntgenfoto been interactieve flappen flapjes succes kleintjes boekje boekenreeks beroepen kindjes zelf doen kindje zitten magische wijze tekeningen veranderen schattig dagje opstaan aankleden werk wachtkamer dierendokter dieren handelingen luisteren kap hechtingen likken kameleon schildpad poes papegaai konijn huis verrassing einde stevig materiaal degelijk kwetsbaar peuterhandjes serie kindje allemaal recensie review flapjesboek De Vier Windstreken

Pfoe! Wat een drukke dag.

Help de dierenarts als ze naar het hart van Buster luistert, Carla haar medicijnen geeft en een röntgenfoto maakt van Bella’s been.

Door de interactieve flappen doe je zelf mee!

Boeken met flapjes zijn eigenlijk altijd een succes bij de kleintjes. Drukke Dag dierendag is een boekje uit de boekenreeks Drukke dag over beroepen. Het nodigt kindjes uit om het zelf te doen: dus ga lekker met je kindje zitten, lees het verhaal voor en laat je kindje “op magische wijze” de tekeningen veranderen door flappen om te klappen.

Drukke Dag Dierenarts

In dit schattige boekje kijk je een dagje mee in het leven van een dierenarts. Tijd om op te staan, aankleden en op het werk is de wachtkamer al goed gevuld. De dierendokter is Drukke Dag dierenarts pfoe help hart medicijnen röntgenfoto been interactieve flappen flapjes succes kleintjes boekje boekenreeks beroepen kindjes zelf doen kindje zitten magische wijze tekeningen veranderen schattig dagje opstaan aankleden werk wachtkamer dierendokter dieren handelingen luisteren kap hechtingen likken kameleon schildpad poes papegaai konijn huis verrassing einde stevig materiaal degelijk kwetsbaar peuterhandjes serie kindje allemaal recensie review flapjesboek De Vier Windstreken druk met allerlei verschillende dieren en voert ook diverse handelingen uit. Naar het hart luisteren van Buster en krijgt deze een kap zodat hij niet aan zijn hechtingen kan likken. Verder kom je een kameleon, schildpad, poes, papegaai en een konijn tegen. En na een drukke dag weer lekker naar huis. Met een warme verrassing aan het einde.

De pagina’s zijn gemaakt van stevig materiaal en de flapjes zijn ook degelijk gemaakt. Het blijft natuurlijk altijd een kwetsbaar iets, maar ze zijn zeker wel voor peuterhandjes gemaakt. Zoals ik al aan gaf is dit slechts één deel uit de serie Drukke Dag. Zo is er altijd wel eentje te vinden dat bij jouw kindje past. Of je leest ze gewoon allemaal…

Drukke Dag Dierenarts – Dan Green
Flapjesboek, hardcover, 12 pagina’s, Vier Windstreken