Een baan voor Boris [recensie]

Een baan voor Boris vraag oma helpt bakker buschauffeur balletdanser burgemeester brandweerman auto kiezen prentenboek beroepen speels uitgelegd illustraties kleurrijk combinatie amusant leerzaam verhaal Caren Peeters originele manier kinderen kennismaken eenvoudig prenten waarde visite beredenering duidelijkheid banen voor- nadelen vak geluk taartjes eten rijden conclusie nadeel punt besproken auteur jongens banen beroepen-alfabet opschrijven verzinnen letters lezen de vier windstreken recensie review

Een baan voor Boris

‘Wat wil je later worden, Boris?’ Boris vindt het maar een gekke vraag. Hoe weet hij dat nou? Gelukkig helpt oma hem. ‘Laten we maar beginnen met de letter B,’ zegt ze. ‘De B van Boris. Wil je Bakker worden, of Balletdanser? Buschauffeur of Burgemeester? Of toch liever Brandweerman in een mooie rode auto?’ Boris denkt en denkt… Er is zó veel om uit te kiezen! En jij? Weet jij al wat je wilt worden?

Een baan voor Boris vraag oma helpt bakker buschauffeur balletdanser burgemeester brandweerman auto kiezen prentenboek beroepen speels uitgelegd illustraties kleurrijk combinatie amusant leerzaam verhaal Caren Peeters originele manier kinderen kennismaken eenvoudig prenten waarde visite beredenering duidelijkheid banen voor- nadelen vak geluk taartjes eten rijden conclusie nadeel punt besproken auteur jongens banen beroepen-alfabet opschrijven verzinnen letters lezen de vier windstreken recensie review Recensie:
Een fijn prentenboek om kennis te maken met verschillende beroepen. Op een speelse wijze wordt uitgelegd wat je allemaal kan worden als je later groot bent. Heb jij al een idee wat je wilt worden?

Een baan voor Boris

Wat een leuk prentenboek is dit! Een boek vol kleurrijke illustraties in combinatie met een amusante en leerzaam verhaal. Caren Peeters laat op een originele manier de kinderen kennismaken met verschillende beroepen. Het verhaal wordt in eenvoudige taal verteld. Daarnaast zorgen de vele kleurrijke prenten in het boek voor extra toegevoegde waarde aan het verhaal.

Na de vraag aan Boris van de visite “Wat wil je later worden?” vraagt hij zich af waarom hij iets zou moeten worden, want hij is toch al wat?! Wij vonden dit een fantastische beredenering van Boris. Gelukkig kan oma wat duidelijkheid hierin geven.

Oma legt dan uit wat een beroep is en vertelt dan over een aantal banen. Ze vertelt wat het beroep inhoudt en samen kijken ze wat de voor- en de nadelen zijn van dit vak. Zo heeft een bakker het geluk dat hij veel taartjes kan eten en een brandweer kan hard rijden in een grote rode auto. Toch komen ze samen tot de conclusie dat die beroepen ook wel een nadeel hebben.

Een baan voor Boris vraag oma helpt bakker buschauffeur balletdanser burgemeester brandweerman auto kiezen prentenboek beroepen speels uitgelegd illustraties kleurrijk combinatie amusant leerzaam verhaal Caren Peeters originele manier kinderen kennismaken eenvoudig prenten waarde visite beredenering duidelijkheid banen voor- nadelen vak geluk taartjes eten rijden conclusie nadeel punt besproken auteur jongens banen beroepen-alfabet opschrijven verzinnen letters lezen de vier windstreken recensie review De auteur heeft ook een goed punt besproken. Zo is balletdanser niet alleen voor jongens, zoals Boris dacht. Stap voor stap nemen Boris en oma je mee naar verschillende soorten banen. Zo kan je zelf eens lezen wat je allemaal kan worden.

Achterin het boek staat nog een leuk beroepen-alfabet en kan je zelf opschrijven wat je graag zou willen worden of kan je nog meer beroepen verzinnen met de letters van het alfabet. In het boek kan je al lezen over meer dan 40 beroepen!

Een baan voor Boris – Caren Peeters
Prentenboek, hardcover, de Vier Windstreken