Een bloedstollende middernacht [recensie]

Een bloedstollende middernacht Geronimo Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis avontuur speels effect spannend plattegrondjes boekenplank schedelslot Duifje Duistermuis Halloween raadsel speurtocht aanwijzingen schrikkeljaar kluis geheim kasteel duistermuizen recensie review

Er is een noodgeval op het Schedelslot, het griezeligste kasteel van heel Muizeneiland. Gi-ga-lang geleden is op het Schedelslot door een geheimzinnige voorknager van de Duistermuizen een gi-ga-groot geheim verstopt. Maar de familie Duistermuis mag dit pas zoeken in een schrikkeljaar waarbij 30 oktober op een vrijdag valt. En laat dat nu net morgen op zijn! Er zit voor Geronimo niets anders op dan Duifje Duistermuis te helpen. De speurtocht door het kasteel kan beginnen, brrr!

Een bloedstollende middernacht Geronimo Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis avontuur speels effect spannend plattegrondjes boekenplank schedelslot Duifje Duistermuis Halloween raadsel speurtocht aanwijzingen schrikkeljaar kluis geheim kasteel duistermuizen recensie review Een avontuurlijk verhaal waarin spannende en leuke momenten van Geronimo verteld worden. Dit keer een verhaal over een zoektocht door een kasteel. Ga je mee op speurtocht?

Een bloedstollende middernacht

Weer een nieuw avontuur van Geronimo Stilton! Deze keer wordt Geronimo door Duifje gevraagd om te helpen bij een noodgeval op Schedelslot. Dit is het kasteel waar Duifje en haar bizarre familie woont. Geronimo moet Duifje gaan helpen met de Speurtocht naar het Waardevolste Geheim. Maar wat is dat eigenlijk?

Duifje verteld dat er een testament is van Graaf Mysterix Duistermuis waarin hij verteld dat er in de kluis van Schedelslot een kistje ligt. Dit mag pas geopend worden als 30 oktober op een vrijdag valt én het in een schrikkeljaar valt. Alleen op de avond voor Halloween, middernacht, mag dit kistje geopend worden. Duifje opent de perkamentrol en leest een raadsel voor. Geronimo en Duifje volgen samen, met de lezer, de aanwijzingen van het eerste raadsel op. Ze speuren het kasteel af. Daarna volgt het tweede raadsel en zo gaat het door tot er zeven raadsels opgelost zijn. Duifje en Geronimo komen dan bij het Waardevolste Geheim! Wat dat is verklap ik natuurlijk niet. Uiteraard komen ze ook nog duistere figuren tegen tijdens hun speurtocht. Dan blijkt dat niets is wat het lijkt en komen ze ook nog in moeilijke situaties terecht….

Een avontuurlijk verhaal wat lekker leest. Het speelse effect van kleurrijke letters en vrolijke lettertypes zorgen er voor dat kinderen het graag lezen. Door de grotere letters kunnen kinderen het zélf prima lezen. In het verhaal gebeurd veel en zijn er spannende stukken te vinden. De illustraties passen goed bij het verhaal en de schrijver heeft er voor gezorgd, door de getekende plattegrondjes, dat je alles duidelijk voor je ziet. De inhoudsopgave, aan het einde van het boek, is leuk weergegeven door middel van een boekenplank.
Het boek Een bloedstollende middernacht mag niet op jouw boekenplank ontbreken.

Een bloedstollende middernacht – Geronimo Stilton
Zelf Lezen, hardcover, 117 pagina’s, De Wakkere Muis