Elke dag een foto [recensie]

Bekijk de wereld eens van een andere kant – door je lens. Ga op pad, gewapend met 365 grappige, moeilijke, leuke, inspirerende opdrachten en je ziet dingen die je nog niet eerder zag.
De opdrachten in het boek volgen de seizoenen: 365 + 1 opdrachten van winter naar lente, naar zomer en herfst. Maar omdat je in ons kikkerlandje regelmatig voor verrassingen staat (weersgewijs) kan het zomaar zijn dat de zomer in het water valt en het Indian Summer is in december – dus voel je vrij om de opdrachten te doen wanneer het je uitkomt en wanneer je er zin in hebt. Je vult gewoon de datum bij de foto in wanneer je hem hebt genomen.

Ik ben iemand die veel foto’s maakt, dus dit boek spreekt mij direct aan. Alleen weet ik ook dat elke dag een foto maken er ongetwijfeld regelmatig bij in schiet. Gelukkig maakt dat niet zo veel uit, want het boek geeft jou de vrije hand. Een paar opdrachten maken op één dag mag en kan ook.

Elke dag een foto

Dit boek kent 366 foto opdrachten, dus is ook geschikt voor een schikkeljaar als je echt dagelijks één opdracht wil doen. Wil je alle opdrachten op volgorde doen, dan is Nieuwjaarsdag het begin van je boek. De eerste foto-opdracht is namelijk jouw goede voornemens vastleggen op de gevoelige plaat. Je merkt het al: creativiteit is wel nodig!

Elke dag een foto #muselkedageenfoto BBNC Uitgeverij MUS Creatief thema opdrachten fotograferen gevoelige plaat schikkeljaar hobbyfotograaf idee invalshoek fotoboek uitproberen diversiteit recensie review Laat je uitdagen door de opdrachten. Op sommige momenten zul je direct een idee hebben, andere keren zul je er echt over na moeten denken. Zoek anonimiteit op en maak er een foto van. Ga aan de slag met de kleur paars. Veel foto’s kun je gewoon lekker in je eentje maken. Bij andere opdrachten heb je wat hulp nodig. Ronsel even twee mannen en een vrouw die een scene willen naspelen. Eén vrouw met haar minnaar… Ze worden betrapt door haar man. Dit vergt niet alleen inspanning van jou als fotograaf, maar ook van degenen die het in beeld moeten brengen!

Wanneer het fotoboek vol is, heb je een ontzettend leuk document om regelmatig door te bladeren. Je leven is op een hele andere manier vastgelegd. Als hobbyfotograaf haal je hier inspiratie uit. Nieuwe invalshoeken zoeken en nieuwe dingen uitproberen. Probeer bij elke opdracht zo uniek mogelijk te zijn, zodat je een enorme diversiteit aan foto’s krijgt.

Elke dag een foto
Hobby, paperback, BBNC Uitgevers / MUS Creatief