Je Engels opfrissen voor Dummies [recensie]

Je Engels opfrissen voor Dummies Lars M. Blöhdorn informatief BBNC recensie review

Je Engels opfrissen voor Dummies Lars M. Blöhdorn informatief BBNC recensie review Ga weer aan de slag met de Engelse taal!

Heb je weleens met de Engelse taal te maken gehad, maar is je kennis een beetje weggezakt? Met dit boek breng je je feeling met het Engels weer op niveau. Leer met zelfvertrouwen Engels te spreken en schrijven op het werk, tijdens je vakantie, aan de telefoon of tijdens het chatten. Lees hoe je de juiste zinsopbouw toepast e verschillende soorten teksten kunt begrijpen. Of het nu zakelijk of privé is, dit boek is de juiste keuze om je Engels op te frissen en te verdiepen!

Een handig boek om je kennis van de Engelse taal weer een opfrisser te geven. Want wanneer je de taal niet regelmatig gebruikt, zul je merken dat veel dingen wegzakken.

Je Engels opfrissen voor Dummies

Een handig boek voor degene die niet meer helemaal zeker is dat hij of zij de Engelse taal nog goed beheerst op alle aspecten. In dit boek komt eigenlijk alles wel aan bod: spreken  Je Engels opfrissen voor Dummies Lars M. Blöhdorn informatief BBNC recensie review en lezen, maar ook schrijven en luisteren.

Je Engels opfrissen voor Dummies begint boek heel eenvoudig, namelijk bij de basis. Zo kun je kijken wat je nog wel goed onthouden hebt en beheerst van de Engelse taal. Daarna ga je verder met het alledaagse Engels, dit zijn de dingen die je doorgaans het meest gebruikt. Zo komt ook de begingrammatica en het lezen van een Engelse tekst al snel voorbij.

Daarna wordt er gekeken naar je uitspraak. Uiteraard is de insteek hier om deze eenvoudig te verbeteren. Voor wie niet alleen privé met het Engels te maken krijgt, doet er verstandig aan om verder te gaan in het boek. Want er wordt ook aandacht geschonken aan zakelijke correspondentie en internationale sollicitaties. Je krijgt duidelijke uitleg hierover om dit goed te kunnen begrijpen en op te pakken.

Gebruik van de CD

Het boek wordt ondersteunt door een CD die uiteraard bij dit boek aanwezig is. Door het boek heen staan er pictogrammen “speel af”. Op deze momenten kun je op de CD een oefening vinden om mee aan de slag te gaan.
Wat een fijn boek zeg! Het is natuurlijk na al die jaren uit de schoolbanken te zijn weer een beetje naar de achtergrond gezakt, maar dit boek frist het allemaal weer lekker op. Het is ook fijn dat je hem gewoon bij de hand kan houden wanneer je bijvoorbeeld op zakelijk vlak een goede Engelse brief wilt opstellen. Of net voordat je op vakantie gaat, toch nog even de belangrijkste woorden en zinnen onder de knie te krijgen.

Bekijk op Bol.com logoJe Engels opfrissen voor Dummies – Lars M. Blöhdorn
Informatief, paperback, 399 pagina’s, BBNC