De erfenis [recensie + winactie=verlopen]

De Erfenis Elisabeth Mollema thriller uitgeverij Q winnen winactie recensie review halfzus vruchtgebruik kwekerij dwaalspoor verdenkingen notaris failliet plot personages

De Erfenis Elisabeth Mollema thriller uitgeverij Q winnen winactie recensie review halfzus vruchtgebruik kwekerij dwaalspoor verdenkingen notaris failliet plot personagesEmma heeft een afspraak bij de notaris om de erfenis van haar moeder te bespreken. In het kantoor van de notaris krijgt ze te horen dat ze een halfzus heeft, Lucy. De schok is nog groter als blijkt dat de erfenis in geval van faillissement van de kwekerij aan haar halfzus zal toevallen. En de kwekerij heeft het al moeilijk. Hoewel Emma het bestaan van haar halfzus liever zou ontkennen, ontmoet ze haar. Is deze Lucy oprecht blij in Emma de zus te hebben gevonden die ze altijd had willen hebben? Of is zij degene die de kwekerij saboteert? Wat moet Emma denken van Oscar, de nieuwe vriend van Lucy? En waarom heeft haar moeder het bestaan van haar halfzus altijd verzwegen? Emma moet vechten voor het voortbestaan van de kwekerij en voor haar eigen toekomst.

Emma heeft onlangs haar moeder verloren. Haar vader was al eerder overleden en nu blijkt een formaliteit opeens een vreemde wending te krijgen. Wanneer Emma bij de notaris zit, ontdekt ze dat zij een halfzus heeft: Lucy. Ze heeft nooit wat van haar bestaan geweten, maar nu laat haar moeder ook nog eens alle bezittingen na aan Lucy. Emma heeft slechts het vruchtgebruik. Het grootste struikelblok is dat De erfenis  ook ten deel zal vallen aan Lucy wanneer de kwekerij failliet gaat. En dat terwijl de zaken er al niet best voor staan…

De erfenis

Emma is beduusd en kwaad: hoe kan haar moeder zoiets doen. Moet zij zich kapot werken, zodat haar zus later er van kan profiteren? Terwijl Lucy probeert contact te zoeken met Emma, wil zij liever niets weten van haar zus. Toch loopt het op een ontmoeting uit, maar wel een met een naar einde. Hoewel Lucy erg stil is, wil haar vriend Oscar alles weten over de erfenis. Als er dan ook nog eens flinke tegenslagen op het pad van Emma komen, rijst de vraag of de erfenis daar mee te maken heeft.

Het verhaal is vlot geschreven en terwijl Emma probeert te achterhalen waarom haar moeder de erfenis  heeft nagelaten aan haar halfzus, ontdek je langzaam meer over de familie. Langzaam leer je de personages beter kennen en richten verdenkingen zich op bepaalde personen. Toch wordt je als lezer regelmatig op een dwaalspoor gezet, waardoor het lang spannend blijft. Het plot verrast je als lezer, door de onverwachte wending die je niet aan had zien komen. Eenmaal begonnen in De Erfenis  is het boek lastig weg te leggen!

Bekijk op Bol.com logoDe Erfenis – Elisabeth Mollema
Thriller, paperback, 224 pagina’s, uitgeverij Q

*** Deze winactie is verlopen ***