Escape! Crimineel kaartspel voor het hele gezin! [recensie]

Escape! kaartspel Bloom Games Bol.com recensie Gevangenismuseum Veenhuizen Gevangenpoort Den Haag recensiePaniek in de gevangenis! Eén van de boeven heeft de sleutelbos die toegang geeft tot alle afdelingen bemachtigd. Tot overmaat van ramp zijn er ook diverse vijlen de gevangenis binnengesmokkeld. De boeven grijpen hun kans. Lukt het ze ongezien te ontsnappen, of worden ze op tijd gegrepen door de bewaarders?

Escape! is gebaseerd op het klassieke kaartspel Pesten. Echter, mede door een aantal verrassende actiekaarten is Escape! een stuk dynamischer en staat daarom garant voor uren speelplezier voor de gehele familie.

Het is weer tijd voor een spelletje! Dit keer eentje van Bloom Games; een bedrijf dat kort geleden hobbymatig is opgericht. Het gevangenismuseum in Veenhuizen was op zoek naar een spel dat aansloot bij het gevangenisthema. Daaruit is het kaartspel Escape! voortgekomen. Verkrijgbaar in de shop van Het Gevangenismuseum in Veenhuizen, maar ook via museum Gevangenpoort in Den Haag en een aantal middenstanders in de regio Groningen en Assen. Maar ook is Escape! online verkrijgbaar bij Bol.com.

Escape!

Escape! Bloom Games Gevangenismuseum Veenhuizen recensie kaartspel pestenHet kaartspel Escape! is vergelijkbaar met het spelletje Pesten, al heb je bij dit kaartspel meer mogelijkheden. Doel van het spel is om als eerste al jouw boeven te laten ontsnappen. Dat klinkt eenvoudiger dan het is, want voor je het weet zet jouw tegenstander een actiekaart in. Een alarmkaart zorgt ervoor dat de volgende speler twee kaarten van de voorraadstapel moet pakken, de isoleercel zorgt ervoor dat er een beurt overgeslagen moet worden en de kaart met de waakhond zorgt ervoor dat de speelrichting veranderd wordt. Dus dan denk je dat je bijna aan de beurt bent, gaat het rondje opeens weer de andere kant op!

Speelplezier

Wij hebben het spel inmiddels met verschillende mensen gespeeld en eigenlijk is iedereen het er over eens dat Escape! leuker is dan het traditionele spelletje Pesten. De kaarten zien er natuurlijk ook een stuk vrolijker uit, maar het spel heeft ook meer verrassingen in zich dan bij Pesten. Dit merk je ook vooral wanneer je het spel met een klein aantal spelers speelt.
Het spel krijgt de leeftijd 7+ mee en daar kunnen wij ons helemaal in vinden. Het spel is niet lastig om te leren, maar zorgt wel regelmatig voor verrassingen. Dit maakt dat een spelletje Escape! eigenlijk niet snel verveelt!

Bekijk op Bol.com logoEscape!
Kaartspel, 7+, 2 – 10 spelers, Bloom Games

Escape! kaartspel Bloom Games pesten recensie gevangenismuseum veenhuizen gevangenpoort den haag bol.com