Escape Room Junkie in Baarn [recensie]

Escape Room Junkie Corpse Inc Lijken B.V. Baarn lijk stelen mortuarium meevoeren spannende mix real life gaming acteur traditionele puzzels escape rooms gepakt strengen bewaker samen collega’s teamuitje doken missie 75 minuten volbrengen jatten lijkenhuis locatie spannend mailtje sfeer herinnering boeking ludieke voorgelezen parkeerplaats verhaal binnenkomst briefing wachten regels spel gegronde reden spelervaring dwalen voordoen groepsgrootte airco-monteur schoonmaker medewerker overleg avontuur verkleed volksmond pand bewaakt streng voorzichtigheid geboden horror eerlijk spanning klamme handjes spel spelers hilarische situaties deuk grappig midden puzzels gevarieerd appje smartphone optie hint ruim ruimte napraten verlaten kennis bang genoten uitdaging aanbevelen superleuk uitje vrienden familie collega’s wie durft recensie review

Altijd al een lijk willen stelen uit een mortuarium?
Laat je dan meevoeren in een spannende mix van real life gaming met acteur en de traditionele puzzel escape rooms. En zorg dat je niet gepakt wordt door de strenge bewaker!

Escape Room Junkie Corpse Inc Lijken B.V. Baarn lijk stelen mortuarium meevoeren spannende mix real life gaming acteur traditionele puzzels escape rooms gepakt strengen bewaker samen collega’s teamuitje doken missie 75 minuten volbrengen jatten lijkenhuis locatie spannend mailtje sfeer herinnering boeking ludieke voorgelezen parkeerplaats verhaal binnenkomst briefing wachten regels spel gegronde reden spelervaring dwalen voordoen groepsgrootte airco-monteur schoonmaker medewerker overleg avontuur verkleed volksmond pand bewaakt streng voorzichtigheid geboden horror eerlijk spanning klamme handjes spel spelers hilarische situaties deuk grappig midden puzzels gevarieerd appje smartphone optie hint ruim ruimte napraten verlaten kennis bang genoten uitdaging aanbevelen superleuk uitje vrienden familie collega’s wie durft recensie review Recensie:
Samen met mijn collega’s was het tijd voor een teamuitje. En wat doe je dan? Wij doken een escape room in en niet zomaar eentje. Wanneer je een stap binnen Escape Room Junkie in Baarn zet, heb je namelijk een bijzondere missie: een lijk stelen uit een mortuarium!

Escape Room Junkie

In Baarn vind je Escape Room Junkie oftewel Corpse Inc. In 75 minuten tijd moet je met jouw groep een missie volbrengen. Een lijk uit het lijkenhuis jatten. Nog voordat wij op de locatie waren, kregen we al een spannend mailtje, die ons helemaal in de sfeer bracht. Ter herinnering aan onze boeking, maar dan wel op een ludieke manier. Deze hebben wij aan iedereen voorgelezen toen wij op de parkeerplaats stonden van Escape Room Junkie. Nou, dan zit je meteen direct in het verhaal. Na binnenkomst een briefing over wat ons te wachten staat en de regels. En toen kon het spel beginnen…

Spelervaring

Omdat je toch een gegronde reden moet hebben om in het mortuarium rond te dwalen, moet je jezelf voordoen als iemand anders. Afhankelijk van de groepsgrootte (3 tot 6 personen) heb je één of meerdere airco-monteurs, schoonmaker en medewerkers. Wij speelden na overleg met zijn zevenen. Verkleed begin je dus aan het avontuur en je bent zeker niet alleen bij Lijken B.V. zoals in de volksmond Corpse Inc ook wel wordt genoemd. Het pand wordt bewaakt en de bewaker is streng. Je wilt dan ook niet gesnapt worden tijdens je missie. Voorzichtigheid is daarom te allen tijde geboden!

Hoewel een mortuarium klinkt als horror, is dat het absoluut niet. Of je moet het over de bewaker hebben… Want eerlijk is eerlijk: doordat je weet dat er iemand rondloopt die niets mag weten van jouw missie, voel je absoluut extra spanning. En krijg je toch klamme Escape Room Junkie Corpse Inc Lijken B.V. Baarn lijk stelen mortuarium meevoeren spannende mix real life gaming acteur traditionele puzzels escape rooms gepakt strengen bewaker samen collega’s teamuitje doken missie 75 minuten volbrengen jatten lijkenhuis locatie spannend mailtje sfeer herinnering boeking ludieke voorgelezen parkeerplaats verhaal binnenkomst briefing wachten regels spel gegronde reden spelervaring dwalen voordoen groepsgrootte airco-monteur schoonmaker medewerker overleg avontuur verkleed volksmond pand bewaakt streng voorzichtigheid geboden horror eerlijk spanning klamme handjes spel spelers hilarische situaties deuk grappig midden puzzels gevarieerd appje smartphone optie hint ruim ruimte napraten verlaten kennis bang genoten uitdaging aanbevelen superleuk uitje vrienden familie collega’s wie durft recensie review handjes zodra je de bewaker ergens hoort. Je speelt echt een spel en als spelers van de escape-room maak jij daar deel van uit. En dat levert soms hilarische situaties op. Wij lagen regelmatig ook enorm in een deuk. Of het echt zo grappig was of omdat dit de spanning was die er uit moest… dat laat ik dan maar even in het midden.

Puzzelen

De puzzels in deze escape-room waren gevarieerd en dus heb je ook voor elk wat wils. Want laten we eerlijk wezen, sommige dingen zijn gewoon niet jouw ding. En mocht je er met de groep echt niet uitkomen, via een appje op de smartphone die je aan het begin mee krijgt, is er de optie om een hint te krijgen. Hoewel wij af en toe het idee hadden dat we echt lang deden om iets op te lossen, viel het uiteindelijk nog wel mee, aangezien we ruim op tijd de ruimte hadden verlaten.

Napraten

Leuk is dat je na de escape-room ook de tijd hebt om na te praten. En dan kun je ook gewoon even kennis maken met de bewaker (die waar je al die tijd bang voor bent geweest.) 😉 Wij hebben als groep enorm genoten van deze uitdaging en ik kan het je zeker van harte aanbevelen. Een superleuk uitje met vrienden, familie of collega’s. Wie durft?

Escape Room Junkie