Fantasia XV Het leger der onzichtbaren [recensie]

Fantasia XV Het leger der onzichtbaren Geronimo Stilton De Wakkere Muis prachtig verhaal vriendschap moed trouw belevenissen Imperium Boodschap sleutel woorden zoeken eind lezen personage karakter pagina zoon moeilijk begrijpen verhaal schrijver boek zoekplaten puzzeltjes leesboek belevenissenboek combinatie uniek boekenlegger speels kleurrijk lettertypen aanwezig kinderen aantrekkelijk spanning humor romantiek illustraties tekening dimensie 3D geur geurpagina lekker vreselijk wrijven avontuur ondergang sensatie ridder eiland proeven vrienden hulp jonge lezer tovenaar gebied verderf dans ontspringen kostbaar rijk verpulveren zelf lezen voorlezen recensie review

Lang geleden bestond er een enorm imperium waartoe ook het rijk Fantasia behoorde: het Fantasia Imperium. Maar een kwade tovenaar stortte het hele gebied in het verderf en maakte er een sombere en grauwe toestand van. Alleen het rijk Fantasia wist de dans te ontspringen. Nu heeft iemand een kostbaar voorwerp uit het rijk gestolen waardoor het op zijn aller kwetsbaarst is, en rukt er een onzichtbaar leger op om het rijk alsnog te verpulveren. Het enige dat hen kan redden is de Imperium Kroon, die verborgen ligt op een ver en ontoegankelijk eiland. Met 4 geuren, 3D-bril, 3D-beelden!

Een zeer avontuurlijk boek over de beroemde muis Geronimo. Hij gaat weer spannende avonturen tegemoet met zijn vrienden. Hij heeft er tevens voor gezorgd dat niet alleen hij aan de slag moet, maar ook jij als jonge lezer. Puzzel en zoek mee met Geronimo.

Fantasia XV Het Leger der Onzichtbaren

Fantasia XV Het leger der onzichtbaren Geronimo Stilton De Wakkere Muis prachtig verhaal vriendschap moed trouw belevenissen Imperium Boodschap sleutel woorden zoeken eind lezen personage karakter pagina zoon moeilijk begrijpen verhaal schrijver boek zoekplaten puzzeltjes leesboek belevenissenboek combinatie uniek boekenlegger speels kleurrijk lettertypen aanwezig kinderen aantrekkelijk spanning humor romantiek illustraties tekening dimensie 3D geur geurpagina lekker vreselijk wrijven avontuur ondergang sensatie ridder eiland proeven vrienden hulp jonge lezer tovenaar gebied verderf dans ontspringen kostbaar rijk verpulveren zelf lezen voorlezen recensie review Geronimo is terug met een nieuw avontuur… en wat voor één! Hij gaat samen met zijn vrienden het magische Fantasia redden van de ondergang. Ze beleven spanning en sensatie in de Zotte Zee en kunnen heerlijk eten van de Belegde Boterhammenboom. Fee Alina, ridder Lorian en Geronimo gaan op zoek naar het Zeven Geheimen Eiland. Daar wacht hun de zeven proeven die ze moeten doorstaan. Gaat ze dat lukken? Onderweg ontmoeten ze steeds meer vrienden: Vossina de vos, Rana de kikker en Frommelien de schildpad. Dankzij hun hulp kunnen ze het avontuur vast en zeker aan.

Verrassingen

Het compacte Geronimo boek is deze keer lekker dik. Om de kaft zit een papieren kaft zodat het goed beschermt. Erg fijn dat er een rood lint is dat gebruikt kan worden als boekenlegger. De bekende speelse en kleurrijke lettertypen zijn uiteraard weer aanwezig. Dit zorgt er voor dat het voor kinderen erg aantrekkelijk is. Tevens zijn er veel (gekleurde) illustraties aanwezig. De ene keer een kleine tekening, de andere keer een paginagrootte tekening. Wat wij erg amusant vonden, is dat er een aantal van deze illustraties 3D zijn. Fantasia XV Het leger der onzichtbaren Geronimo Stilton De Wakkere Muis prachtig verhaal vriendschap moed trouw belevenissen Imperium Boodschap sleutel woorden zoeken eind lezen personage karakter pagina zoon moeilijk begrijpen verhaal schrijver boek zoekplaten puzzeltjes leesboek belevenissenboek combinatie uniek boekenlegger speels kleurrijk lettertypen aanwezig kinderen aantrekkelijk spanning humor romantiek illustraties tekening dimensie 3D geur geurpagina lekker vreselijk wrijven avontuur ondergang sensatie ridder eiland proeven vrienden hulp jonge lezer tovenaar gebied verderf dans ontspringen kostbaar rijk verpulveren zelf lezen voorlezen recensie review De 3D bril zit bij het boek inbegrepen en zorgt er voor dat er een extra dimensie aan de tekeningen geven wordt. Wat voor ons ook nieuw was, is dat er bij vier platen een geur naar boven komt wanneer je over het gebied wrijft. Sommige aangenaam, sommige vreselijk! Dit is afhankelijk van waar het verhaal over gaat.

Niet alleen lezen

Ook zijn er vele zoekplaten en puzzeltjes in het verhaal verwerkt. Wij vinden het leesboek dus eigenlijk een belevenisboek. Het is zo leuk om niet alleen te hoeven lezen, maar juist de combinatie van dit maakt het boek uniek. De boeken van Geronimo zijn allemaal los van elkaar te lezen. Dat geldt ook weer voor dit boek. Het bevat genoeg spanning, humor en zelfs een vleugje romantiek. Onze zoon trof een enkel moeilijk woord, maar dit was niet vervelend voor het begrijpen van het verhaal. Fantasia XV Het leger der onzichtbaren Geronimo Stilton De Wakkere Muis prachtig verhaal vriendschap moed trouw belevenissen Imperium Boodschap sleutel woorden zoeken eind lezen personage karakter pagina zoon moeilijk begrijpen verhaal schrijver boek zoekplaten puzzeltjes leesboek belevenissenboek combinatie uniek boekenlegger speels kleurrijk lettertypen aanwezig kinderen aantrekkelijk spanning humor romantiek illustraties tekening dimensie 3D geur geurpagina lekker vreselijk wrijven avontuur ondergang sensatie ridder eiland proeven vrienden hulp jonge lezer tovenaar gebied verderf dans ontspringen kostbaar rijk verpulveren zelf lezen voorlezen recensie review Doordat er veel personages in het boek voorkomen, zou je misschien denken dat dit ingewikkeld is. De schrijver heeft dit prima opgelost door de personages langzaam in het verhaal te voegen en daarbij ook een aparte pagina te maken waar het personage met zijn/haar karakter wordt voorgesteld. Door het boek heen moet je als jonge lezer een Imperium Boodschap compleet maken. Door middel van een sleutel moet je de woorden zoeken die ontbreken zodat je aan het eind van het boek de boodschap kan lezen.

Al met al een prachtig verhaal over vriendschap, moed en trouw. Een boek met belevenissen voor Geronimo en jou!

Fantasia XV Het Leger der Onzichtbaren – Geronimo Stilton
Zelf Lezen, hardcover, 320 pagina’s, De Wakkere Muis