Fuji Flush: Het nieuwe kaartspel van White Goblin Games [recensie]

Fuji Flush White Goblin Games nieuw kaartspel recensie review

Zorg dat je als eerste al je kaarten kwijt bent!
Speel samen met je medespelers om de kaarten van anderen te verslaan… of speel in je eentje de hoogste kart om je tegenstanders te slim af te zijn en hen weer nieuwe kaarten te laten pakken!

Een nieuw kaartspel van White Goblin Games: Fuji Flush. Eenvoudige spelregels, direct speelklaar, dus beginnen maar. Het spel is te spelen vanaf drie spelers en maximaal kunnen acht personen tegelijkertijd het spel spelen. Al snel blijkt dat een grotere groep het leukste is om dit spel te spelen.

Fuji Flush

De spelregels zijn eenvoudig en de enige voorbereidingen die je nodig hebt is het schudden en uitdelen van de kaarten,. Afhankelijk van het aantal spelers krijgt iedereen vijf of zes kaarten in de hand. Wanneer iedereen zijn kaarten heeft, vormt de rest van de kaarten de afpakstapel. Houdt daarnaast plek vrij voor een aflegstapel. Elke speler legt om beurten een kaart voor zich neer. Doel is een zo hoog mogelijke kaart spelen, zodat jij straks de hoogste kaart hebt neergelegd. Speel jij een kaart met een gelijke of hogere waarde dan je tegenspelers? Dan moeten die hun kaart afleggen en een nieuwe kaart pakken. De andere kaart(en) blijven liggen. Lukt het jou de hoogste kaart op tafel te houden tot de volgende beurt begint? Dan heb je de kaart “er door” gekregen. Je mag deze kaart nu wegleggen, maar hoeft geen nieuwe kaart in de hand te nemen. Klinkt simpel? Dat is het ook…

Fuji Flush White Goblin Games nieuw kaartspel recensie review Echter zit er wel een addertje onder het gras. Want je kunt ook kiezen om samen met een tegenstander te gaan spelen. Leg dezelfde waarde op als iemand met wie je samen wilt werken. Deze kaarten worden qua waarde bij elkaar opgeteld. Leggen jullie allebei een 6 op, dan wordt de waarde voor jullie kaart dus 12. De kans bestaat dat jullie nu de hoogste waarde hebben en dat jullie samen de kaart erdoor krijgen. Als dit zo is, hoeven jullie geen nieuwe kaart te pakken. Maar pas op! Wanneer een medespeler toch een hogere kaart weet neer te leggen, zijn jullie de klos. Dan moeten de samenspelende spelers een nieuwe kaart in de hand nemen! De winnaar is degene wie als eerste alle kaarten uit zijn of haar hand heeft gespeeld én geen kaart meer voor zich heeft liggen.

Fuji Flush
Kaartspel, 7+, 3 – 8 spelers, White Goblin Games