Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss [recensie]

Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss Kathryn Littlewood recensie review Van Holkema & Warendorf bakken leuk bakwedstrijd gewonnen wereldberoemd paparazzi ouders verdwenen actie gevaar complot mensheid bedreigt firma congres wereldleiders ingrediënten magische probleem weckpot start meisje problemen spoorloos schrijfstijl vlot boeiend formaat hoofdstuk tekening illustraties nieuwsgierigheid

Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss Kathryn Littlewood recensie review Van Holkema & Warendorf bakken leuk bakwedstrijd gewonnen wereldberoemd paparazzi ouders verdwenen actie gevaar complot mensheid bedreigt firma congres wereldleiders ingrediënten magische probleem weckpot start meisje problemen spoorloos schrijfstijl vlot boeiend formaat hoofdstuk tekening illustraties nieuwsgierigheid Bakken was nog nooit zo leuk!

Nadat Roos Bliss de bakwedstrijd heeft gewonnen, is ze niet alleen wereldberoemd, maar ook voer voor paparazzi. Ze blijft het liefst binnen, maar wanneer haar ouders opeens verdwenen zijn, kan ze niets anders dan in actie komen. Roos en haar broers ontdekken al snel dat de verdwijning samenhangt met een veel groter gevaar en dat dat complot de gehele mensheid bedreigt: een vreselijke firma die tijdens een internationaal congres alle wereldleiders wil beïnvloeden met magische ingrediënten – met rampzalige gevolgen. Maar kan Roos zo’n wereldramp wel voorkomen én tegelijkertijd haar ouders redden?

Het vierde deel in de boekenreeks over Bakkerij Bliss. Voorgaande delen hebben wij niet gelezen, maar al snel blijkt dat dit geen enkel probleem is. Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss is een verhaal dat afzonderlijk te lezen is.

Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss

Het eerste hoofdstuk introduceert direct de hoofdpersoon van dit verhaal: Rozemarijn Bliss. Beter bekend als Roos. Heel vroeg in de ochtend fiets zij door de straten van Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss Kathryn Littlewood recensie review Van Holkema & Warendorf bakken leuk bakwedstrijd gewonnen wereldberoemd paparazzi ouders verdwenen actie gevaar complot mensheid bedreigt firma congres wereldleiders ingrediënten magische probleem weckpot start meisje problemen spoorloos schrijfstijl vlot boeiend formaat hoofdstuk tekening illustraties nieuwsgierigheidRampenburg met een geopende blauwe weckpot in haar fietsmand. De manier van vertellen zorgt ervoor dat je direct nieuwsgierig bent naar wat zij zo vroeg op straat doet én wat er in die geheimzinnige pot zit. Want ook al wordt het niet zo benoemd, je voelt wel dat er iets mee moet zijn… Dat geeft Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss direct een vliegende start.

Al snel blijkt dat Roos een bijzonder meisje is. Ze is een echte Bliss-bakker en wie eenmaal kennis heeft gemaakt met de bakkerij van de familie Bliss weet dat hier bijzondere baksels worden gemaakt. Daar draait ook het hele verhaal om, want opeens is er een magisch ingrediënt verdwenen uit de bakkerij. In verkeerde handen kan dit voor grote problemen zorgen, want het middel zorgt ervoor dat iemand wil wordt overgenomen. Je kunt iemand die heeft gegeten van Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss laten doen wat jij wilt. Roos vreest dat haar tante Lilian en het Genootschap van de Deegroller achter deze diefstal zit. Maar dat is niet het enige dat verdwenen is: ook de ouders van Roos zijn spoorloos verdwenen!

Schrijfstijl

De schrijfstijl van dit verhaal is ontzettend vlot en boeiend, waardoor je blijft lezen. Het formaat van het lettertype is van een prettig formaat, waardoor ook kinderen die iets minder van lezen houden, het vlot kunnen lezen. Elk hoofdstuk is voorzien van een zwart wit tekening, dit zijn ook de enige illustraties die het boek rijk is. Geen probleem overigens, want het verhaal wordt zo beschreven dat je het zo voor je ziet. Dit vierde deel heeft zeker onze nieuwsgierigheid naar de andere delen aangewakkerd!

Het geheime ingrediënt van Bakkerij Bliss – Kathryn Littlewood
Zelf lezen, hardcover, 288 pagina’s, Van Holkema & Warendorf