Geronimo De Stenen grapjas [recensie]

Knor Knorrig is de meest knorrige oerknager van heel Rotsfort. Hij lacht nooit! Maar dan bedenkt hij dat hij ook weleens wil lachen, en organiseert hij een heus moppenfeest. Voor de knager die hem het eerst aan het lachen krijgt, heeft hij een prachtige beker laten maken: De Stenen Grapjas, ontworpen door een beroemde kunstenaar. Het is zo’n mooie prijs dat zelfs de beroemdste grappenmakers van de hele oertijd meedoen! Dan wordt de beker ineens gestolen, en kan er helemaal niemand meer lachen… Wat nu?

Geronimo De stenen grapjas Geronimo Stilton De Wakkere Muis Leren Lezen serieus avontuur spannend belevenissen beren dino’s tijgers loer dief avontuurlijk grappig voorouder Stilstone Rotsfort onhandigheid amusant jonge lezer verhaal plezier lezen boodschap verhaal familie vrienden geloven moed samenwerken moedig fouten illustratie stenen oertijd AVI E4 boek leesplezier speelse lay-out kleurgebruik leesniveau kinderen combinatie illustraties plattegronden serie grappen belevenissen lachen moppenfeest knager beker kunstenaar prijs grappenmakers gestolen recensie review Baeckens BooksRecensie:
Een steengoed avontuur over Stilstone (de verre, verre voorouder van Geronimo) met lekker veel grappen en spannende belevenissen.

Geronimo De stenen grapjas

Wat leuk dat er weer een Geronimo boek is! Als je van deze serie houdt, kan je meer dan genoeg lezen.

De stenen grapjas is geschreven op AVI E4 niveau. Gezien dit AVI-niveau is het een vrij dik boek. Het is tevens een Makkelijk Lezen boek. Zo kan je lange tijd leesplezier beleven. De boeken van Geronimo staan erom bekend dat het een speelse lay-out heeft. De creatieve lettertypes en het veelvuldige kleurgebruik maken het aangenaam voor kinderen. Ook de grootte van de letters zijn aangepast aan het leesniveau van kinderen. De combinatie van hiervoor genoemde punten én de vele illustraties, zorgen ervoor dat kinderen de boeken graag lezen. In dit boek vind je ook de bekende plattegronden waarbij je kan kijken waar iets plaats vindt.

De stenen grapjas gaat over de steentijd. De auteur heeft ervoor gezorgd dat ook de illustraties hierop aangepast zijn. Zo vind je een stenen illustratie (want in de oertijd schreven ze op stenen). Enkele illustraties zijn soms wel een paginagroot.

Geronimo De stenen grapjas Geronimo Stilton De Wakkere Muis Leren Lezen serieus avontuur spannend belevenissen beren dino’s tijgers loer dief avontuurlijk grappig voorouder Stilstone Rotsfort onhandigheid amusant jonge lezer verhaal plezier lezen boodschap verhaal familie vrienden geloven moed samenwerken moedig fouten illustratie stenen oertijd AVI E4 boek leesplezier speelse lay-out kleurgebruik leesniveau kinderen combinatie illustraties plattegronden serie grappen belevenissen lachen moppenfeest knager beker kunstenaar prijs grappenmakers gestolen recensie review Baeckens BooksHet verhaal is avontuurlijk, maar ook zeker grappig. De verre, verre voorouder van Geronimo heet bijvoorbeeld Stilstone en de plaats is Rotsfort. Ook de onhandigheid van Stilstone is zeer amusant. De jonge lezer zal dit verhaal zeker met plezier lezen.

Er zit ook zeker een boodschap ik het verhaal. Zo blijkt dat het fijn is als familie en/of vrienden achter je staan en je geloven. Tevens wordt duidelijk dat je de moed niet moet verliezen als het even tegenzit en dat samenwerken soms erg fijn kan zijn. Ook blijkt dat het moedig is om je fouten toe te geven.

Uiteraard is niet alles serieus. Er zitten in het avontuur zeker spannende belevenissen verwerkt. Zo liggen er beren, dino’s en tijgers op de loer en is er ook een dief.

Geronimo De stenen grapjas – Geronimo Stilton
Leren Lezen, hardcover, 128 pagina’s, Baeckens Books / De Wakkere Muis