Geronimo Reis door de tijd: Retourtje Olympus [recensie]

Geronimo Reis door de tijd Retourtje Olympus professor machine mythische oudheid reizen uitproberen iemand Cupido tijdreismachine berg Griekse goden pijl inwoners ernstig familie verboden onbevoegden knagers spannend leerzaam avontuur draken sandalen vleugels gevechten lavastromen geïnteresseerd boek dol dik boek urenlang leesplezier jongens meisjes verhaal verslonden ingewikkelder kinderlijke manier grappen avonturen uitgelegd moeilijke woorden betekenis vermakelijk belevenissen jonge lezers aantrekkelijk lay-out speels vrolijk kleurrijk illustraties aanvulling lettertype origineel notitieboekje stiekem lezen ander probleem personages opvallend kader voorgesteld kennis waarheid muis mythe gouden appel aangestipt wintermaanden zelf lezen De Wakkere Muis recensie review

Professor Wanrok heeft een machine uitgevonden om mee naar de mythische oudheid te reizen, maar voor hij hem kan uitproberen komt hij erachter dat iemand hem voor is geweest. En nu heeft Cupido de tijdreismachine te pakken gekregen en is vanaf de Olympus, de berg waar alle Griekse goden wonen, naar Rokford gekomen. Hij schiet er de ene na de andere pijl op de nietsvermoedende inwoners af. Iedereen wordt smoorverliefd op elkaar, zelfs Ratja Ratmuis op Geronimo, dus je kunt wel nagaan hoe ernstig het is. Er zit niets anders op: Geronimo en zijn familie moeten Cupido terug naar de Olympus brengen, maar die is gi-ga-gantisch verboden voor onbevoegden en vooral voor sterfelijke knagers!

Een spannend en tevens leerzaam avontuur over Geronimo. Hij reist door de tijd naar de Griekse goden en jij mag met hem mee! Een verhaal over draken, sandalen met vleugels, gevechten en lavastromen.

Geronimo Reis door de tijd: Retourtje Olympus

Geronimo Reis door de tijd Retourtje Olympus professor machine mythische oudheid reizen uitproberen iemand Cupido tijdreismachine berg Griekse goden pijl inwoners ernstig familie verboden onbevoegden knagers spannend leerzaam avontuur draken sandalen vleugels gevechten lavastromen geïnteresseerd boek dol dik boek urenlang leesplezier jongens meisjes verhaal verslonden ingewikkelder kinderlijke manier grappen avonturen uitgelegd moeilijke woorden betekenis vermakelijk belevenissen jonge lezers aantrekkelijk lay-out speels vrolijk kleurrijk illustraties aanvulling lettertype origineel notitieboekje stiekem lezen ander probleem personages opvallend kader voorgesteld kennis waarheid muis mythe gouden appel aangestipt wintermaanden zelf lezen De Wakkere Muis recensie reviewWanneer je geïnteresseerd bent in de Griekse mythologie is dit een zeer geschikt boek! Uiteraard ook als je gewoon dol bent op de avonturen van Geronimo. Het treft dan ook enorm dat dit een lekker dik boek is. Urenlang leesplezier! Het boek is geschikt voor jongens én meisjes vanaf ongeveer 8 jaar.

Ik heb al heel wat boeken van Geronimo verslonden, maar dit verhaal is net iets ingewikkelder dan de anderen. Het verhaal wordt uiteraard op een kinderlijke manier verteld; vol grappen en avonturen, maar het onderwerp is natuurlijk best uitgebreid. Er staan af en toe moeilijke woorden tussen; hoewel het meestal wel uitgelegd wordt (door middel van een *) wat de betekenis hiervan is. Dat de vermakelijke belevenissen van Geronimo gecombineerd worden met een erg leerzaam onderwerp zal ook veel jonge lezers aantrekkelijk vinden.

Geronimo Reis door de tijd Retourtje Olympus professor machine mythische oudheid reizen uitproberen iemand Cupido tijdreismachine berg Griekse goden pijl inwoners ernstig familie verboden onbevoegden knagers spannend leerzaam avontuur draken sandalen vleugels gevechten lavastromen geïnteresseerd boek dol dik boek urenlang leesplezier jongens meisjes verhaal verslonden ingewikkelder kinderlijke manier grappen avonturen uitgelegd moeilijke woorden betekenis vermakelijk belevenissen jonge lezers aantrekkelijk lay-out speels vrolijk kleurrijk illustraties aanvulling lettertype origineel notitieboekje stiekem lezen ander probleem personages opvallend kader voorgesteld kennis waarheid muis mythe gouden appel aangestipt wintermaanden zelf lezen De Wakkere Muis recensie reviewDe lay-out is, zoals altijd, erg speels, vrolijk en kleurrijk. De leuke illustraties (soms wel 2 pagina’s vullend) zijn een perfecte aanvulling op het verhaal. Het lettertype is ook weer erg origineel. Wij vonden deze keer het inkijkje in zijn notitieboekje (wat er ook echt uitziet als een boekje) erg leuk. Zo lijkt het alsof je stiekem iets kan lezen wat een ander niet ziet.

Wanneer je nog nooit een boek over Geronimo hebt gelezen, is dit geen probleem. De personages worden in een opvallend kader voorgesteld. In dit verhaal maak je ook kennis met de Griekse goden. Deze worden in een Griekse illustratie aan je voorgesteld. Dit is naar waarheid geschreven, behalve dan dat het nu een muis is. De mythe van de gouden appel is ook aangestipt in het boek. Dit schijnt ook een échte mythe te zijn.

Een heerlijk boek voor de komende maanden!

Geronimo: Reis door de tijd – Retourtje Olympus – Geronimo Stilton
Zelf Lezen, hardcover, 320 pagina’s, De Wakkere Muis