Gids voor vrouwen met ADHD [recensie]

gids voor vrouwen met ADHD recensie Hopgrefe Terry Matlen Verdwaal jij soms in je eigen wereld? Is jouw leven vaak een chaos? Worstel jij om zonder kleerscheuren de dag door te komen? Lukt het je geregeld niet om dingen voor elkaar te krijgen? En al helemaal niet om dat op tijd te doen? Dan is dit boek voor jou. De Gids voor vrouwen met ADHD biedt praktische tips en tools om thuis, op het werk en in relaties meer balans te vinden. Alle gebieden waarop vrouwen met ADHD problemen ondervinden, komen aan bod: relaties, zintuigelijke gevoeligheden, boodschappen doen, moederschap, sollicitatiegesprekken en het omgaan met overweldigende emoties en hormonen.

Een speciaal boek voor vrouwen met ADHD waarin de bekende knelpunten voor mensen met ADHD worden besproken. Terry Matlen is psychotherapeut, consultant, schrijver en coach en heeft alle knelpunten van vrouwen met ADHD bij elkaar gezet. Met levendige praktijkvoorbeelden laat hij zien waar de knelpunten zitten en biedt praktische adviezen voor een betere balans.
De Gids voor vrouwen met ADHD zal hierdoor ongetwijfeld heel herkenbaar zijn voor vrouwen die ook hinder ondervinden van het leven met ADHD.

Gids voor vrouwen met ADHD

Zelf heb ik geen ADHD, dus ik kan geen eigen ervaring meegeven over de tips en adviezen die in het boek worden aangedragen. Wel vind ik de praktijkvoorbeelden in de Gids voor vrouwen met ADHD duidelijk omschreven en duidelijk uit het leven gegrepen. De herkenbaarheid zal er zeker zijn. De tips en adviezen zijn ook duidelijk en zijn zeker in het dagelijkse leven toe te passen.
De voorbeelden en tips zijn op gebied van werk, relatie en thuis. Speciaal voor alle moeders met ADHD is er ook een hoofdstuk opgenomen waarin juist de knelpunten binnen het gezin worden blootgelegd.

Dankzij de levendige en herkenbare voorbelden, zal de Gids voor vrouwen met ADHD zeker een goed hulpmiddel zijn om de balans in je leven weer terug te vinden. Zeker een aanrader voor vrouwen met ADHD, maar ook voor hun omgeving.

Gids voor vrouwen met ADHD – Terry Matlen
Psychologie, paperback, 196 pagina’s, Hogrefe Uitgevers BV