Gonnie & Vriendjes gaan slapen [recensie]

Gonnie & Vriendjes gaan slapen Olivier Dunrea voelboekje kartonboekje Gottmer recensie review slapen gaan bedtijd

Gonnie & Vriendjes gaan slapen Olivier Dunrea voelboekje kartonboekje Gottmer recensie review slapen gaan bedtijd Welterusten! De avond valt op de boerderij en Gonnie, Gijsje, Eddie en Bo maken zich klaar om naar bed te gaan. Iedereen is slaperig – behalve Ollie natuurlijk! De druktemaker gaat bij zijn dommelende vriendjes langs om ze één voor één welterusten te wensen.

Toen mijn dochter in de peuterleeftijd zat, hebben we heel wat verhaaltjes van Gonnie en haar vriendjes gelezen. Ik was dan ook direct nieuwsgierig toen ik dit voelboekje in handen kreeg. Gonnie & Vriendjes gaan slapen is een eenvoudig verhaal met bijzondere plaatjes die je kunt voelen. Terwijl het voor iedereen tijd is om naar bed te gaan, heeft Ollie het nog veel te druk….

Gonnie & Vriendjes gaan slapen

Het stevige kartonboekje trekt direct de aandacht met de lieve, slapende dieren op de voorzijde.  Nou ja, bijna iedereen slaapt, want Ollie staat er met zijn slaapmutsje bij te Gonnie & Vriendjes gaan slapen Olivier Dunrea voelboekje kartonboekje Gottmer recensie review slapen gaan bedtijd kijken. De dekentjes die zijn vriendjes over hebben, zijn heerlijk zacht om te voelen. Het voelplezier begint dus direct! Snel openslaan om het verhaal te lezen én te ontdekken wat we nog meer kunnen voelen.

Het verhaal is heel simpel gehouden; iedereen maakt zich klaar om te gaan slapen en alle vriendjes hebben een eigen plekje waar ze het liefst slapen. Gonnie slaapt in een bedje van stro en Gijsje ligt graag tegen een boom. Ollie gaat ze allemaal bij langs. Maar zal hij zelf ook gaan slapen?

Op elke pagina kun je wel iets voelen en de structuren verschillen natuurlijk allemaal van elkaar. Een heerlijk zacht dekentje, de ruwe boomschors en een bord plakkerige spaghetti zijn enkele voorbeelden van wat je tegen komt. Fijn dat er gekozen is voor een stevig kartonboekje, want peuters zullen ongetwijfeld weg zijn van dit boekje en zo vaak mogelijk willen voelen!

Gonnie & Vriendjes gaan slapenBekijk op Bol.com logo – Olivier Dunrea
Baby- en peuterboeken, hardcover, 18 pagina’s, Gottmer