Griezelen in de achtbaan (Makkelijk Lezen boek) [recensie]

Griezelen in de achtbaan Makkelijk Lezen boek Geronimo Stilton De Wakkere Muis recensie review Duifje Duistermuis lettertype formaat witregels regelafstand gratis leeslegger vormgeving avontuur Lugubria kermis schedel doodskisten verdwenen bezoekers spoorloos Rattenbrom Duistermuis kapper

Griezelen in de achtbaan Makkelijk Lezen boek Geronimo Stilton De Wakkere Muis recensie review Duifje Duistermuis lettertype formaat witregels regelafstand gratis leeslegger vormgeving avontuur Lugubria kermis schedel doodskisten verdwenen bezoekers spoorloos Rattenbrom Duistermuis kapper Als Geronimo met Duifje naar de Grote Griezelkermis in Lugubria gaat, staat hem een muizenissig avontuur te wachten. De grootste attractie op de kermis is een heuse griezelachtbaan met karretjes in de vorm van doodskistjes en rails die dwars door een reusachtige schedel lopen! Maar de achtbaan ziet er niet alleen eng uit, hij blijkt ook nog eens uit zichzelf te spoken!

Griezelen in de achtbaan Makkelijk Lezen boek Geronimo Stilton De Wakkere Muis recensie review Duifje Duistermuis lettertype formaat witregels regelafstand gratis leeslegger vormgeving avontuur Lugubria kermis schedel doodskisten verdwenen bezoekers spoorloos Rattenbrom Duistermuis kapper De boeken van De Wakkere Muis worden hier altijd verslonden en lezen door de vormgeving al een stuk makkelijker  weg dan boeken met nauwelijks plaatjes. Ik was persoonlijk dus erg nieuwsgierig naar de Makkelijk Lezen versie van Griezelen in de achtbaan.  Hoewel op het eerste gezicht de lay-out hetzelfde lijkt, vallen er wel direct wat verschillen op. Het lettertype is anders dan ik gewend ben en heeft een wat groter formaat. Tussen de regels is er meer afstand en er zijn meer witregels in dit boek ten opzichte van het gewone exemplaar. Ook zijn hier minder moeilijke woorden gebruikt én krijg je er een gratis leeslegger die je eenvoudig meeschuift tijdens het lezen. Zo gaat alle aandacht naar de regel waar je op dat moment bent en worden de overige regels afgedekt.

Griezelen in de achtbaan

Hoewel mijn dochter moeiteloos de standaard boeken van Geronimo Stilton leest, is het zeker geen straf om dit exemplaar te lezen. Ze ziet niet veel verschil en het avontuur is super leuk en daar gat het tenslotte om. Ze is zelf dol op achtbanen, dus de titel Griezelen in de achtbaan  spreekt direct tot de verbeelding. Het boek wordt dan ook direct gepakt om te gaan lezen.

Griezelen in de achtbaan Makkelijk Lezen boek Geronimo Stilton De Wakkere Muis recensie review Duifje Duistermuis lettertype formaat witregels regelafstand gratis leeslegger vormgeving avontuur Lugubria kermis schedel doodskisten verdwenen bezoekers spoorloos Rattenbrom Duistermuis kapper Geronimo zit bij de kapper als hij opeens aan het schrikken wordt gemaakt door Kalong, de huisvleermuis van Duifje Duistermuis. Hij brengt Geronimo een speciaal pakketje: het nieuwe boek van Duifje Duistermuis. Toevallig gaat het over een spannend avontuur die Geronimo samen met Duifje heeft meegemaakt. Hij besluit het boek te gaan voorlezen bij de kapper, zo kan hij direct horen wat de mening van anderen is over dit verhaal. Lees jij met Geronimo mee?

Geronimo heeft een nacht hard gewerkt en kan alleen nog maar aan slapen denken. Echter denken Duifje, Torteltje en Kalong heel anders over. Ze trekken hem uit bed om naar de kermis in Lugubria te gaan… Een grote Griezelkermis! Daar heeft Geronimo helemaal geen zin in, maar hij heeft geen keus. Het belooft een ware nachtmerrie te worden.

Een vreemd achtbaanritje…

Griezelen in de achtbaan Makkelijk Lezen boek Geronimo Stilton De Wakkere Muis recensie review Duifje Duistermuis lettertype formaat witregels regelafstand gratis leeslegger vormgeving avontuur Lugubria kermis schedel doodskisten verdwenen bezoekers spoorloos Rattenbrom Duistermuis kapper Op de kermis hoort Geronimo een oud verhaal over de strijd tussen de familie Duistermuis en de familie Rattenbrom. De griezelkermis doet zijn naam eer aan met botsauto’s in de vorm van doodskisten en een achtbaan in de vorm van een schedel waarvan de karretjes eveneens net doodskisten zijn. Hoewel het zien van deze achtbaan Geronimo al doet trillen van angst, ontdekken ze al snel dat er iets geheimzinnigs aan de hand is. Twee nietsvermoedende kermisbezoekers zaten in de achtbaan, toen ze tijdens de rit door de schedel gingen en een koude wind voelden. Opeens was één van de  twee bezoekers spoorloos verdwenen. Er is maar één manier om dit mysterie op te lossen: Duifje, Torteltje en Geronimo zullen ook de achtbaan in moeten. Hoe zal dat aflopen? Dat lees je uiteraard in Griezelen in de achtbaan!

Bekijk op Bol.com logoGriezelen in de achtbaan – Geronimo Stilton
Zelf lezen, hardcover, 128 pagina’s, De Wakkere Muis

Bekijk hier Griezelen in de achtbaan (Makkelijk Lezen) op Bol.com >>>