Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld [recensie]

Het grootste beeldwoordenboek ter wereld Tom Schamp prentenboek zoekplaten informatief woordenboek uitleg tekeningen illustraties plaatsen locaties stad schildersatelier muziekschool instrumenten dag nacht seizoenen persoonlijk ontdekken Lannoo recensie review

Het grootste beeldwoordenboek ter wereld Tom Schamp prentenboek zoekplaten informatief woordenboek uitleg tekeningen illustraties plaatsen locaties stad schildersatelier muziekschool instrumenten dag nacht seizoenen persoonlijk ontdekken Lannoo recensie review Een vrolijke en kleurrijke encyclopedie van bekroond illustrator Tom Schamp
Tom Schamp neemt je in dit beeldwoordenboek mee op een fantastische reis naar een kleurrijke wereld. Met Otto en personages als Oom Tom Tom, Dr Demol en Professor De Vos ontdek je vreemde huizen, lekkere vruchten, grote boten, mooie muziekinstrumenten, exotische planten en zoveel meer. Grappig, prachtig geïllustreerd en leerzaam.

Een heerlijk groot kijkboek, dat is Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld. Bij dit woordenboek voor kinderen moet je niet verwachten dat je keurig op alfabetische volgorde een woord kunt opzoeken en dan de betekenis te weten komt. Dit woordenboek bestaat namelijk uit paginagrote prenten!

Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld

Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld Tom Schamp prentenboek zoekplaten informatief woordenboek uitleg tekeningen illustraties plaatsen locaties stad schildersatelier muziekschool instrumenten dag nacht seizoenen persoonlijk ontdekken Lannoo recensie review Neem een kijkje in de stad. Hoe ziet deze er overdag uit? Wat zijn de verschillen met ’s nachts. Ben jij wel eens in een schildersatelier geweest? Ga eens naar de muziekschool, kijk eens goed om je heen in de tuin en beleef de seizoenen. Het kan allemaal in Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld. Aan de hand van deze (en nog veel meer andere) plaatsen en situaties, leer je heel veel dingen. Wat is er allemaal te zien in de stad? Welke materialen gebruikt een schilder? Welke muziekinstrumenten ken jij? In één grote prent staan allemaal afzonderlijke dingen getekend, waarbij staat vermeld wat het is. Zo kom je er achter hoe iets er uit ziet en door de locatie weet je ook waar je het tegen kunt komen.

Persoonlijk vind ik Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld  gewoon een schitterend zoekboek. Het voldoet niet helemaal aan mijn verwachting van wat ik bij een woordenboek verwacht, dus de naam vind ik wat verwarrend. De woorden worden in een tekening weergegeven, maar een uitleg staat er niet. Zo zie je een dier bij de kapsalon die Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld Tom Schamp prentenboek zoekplaten informatief woordenboek uitleg tekeningen illustraties plaatsen locaties stad schildersatelier muziekschool instrumenten dag nacht seizoenen persoonlijk ontdekken Lannoo recensie review vraagt “zo’n coupe graag” en een tijdschrift omhoog houdt. Als ouder zul je dan toch zelf je kind moeten uitleggen wat een coupe is, wanneer hij of zij dat niet weet. Persoonlijk vind ik dat jammer, omdat ik dit wel verwacht bij een beeldwoordenboek. Persoonlijk had ik voor een andere benaming gekozen.

De prenten zijn groot en er is veel te zien en te ontdekken. Kinderen die dol zijn op zoekboeken, zullen zich dan ook uren kunnen vermaken met het bladeren in dit boek. Wie op zoek is naar een leuk en informatief boek om samen met je kind(eren) te bekijken, is ongetwijfeld blij met dit reusachtige boek.

Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld – Tom Schamp
Bekijk op Bol.com logoPrentenboek, hardcover, 64 pagina’s, Lannoo