De grootste ettertjes van de wereld [recensie]

De grootste ettertjes van de wereld David Walliams Tony Ross graphic novel tekeningen kleur vormgeving boek verrassing smeekbede introductie krantenverkoper ondeugender kinderen viezigheden zeggen ouders gewaarschuwd vieze verhalen gruwelijke plaatjes hilarische taferelen Clavis recensie review Jakkie Jongens Monsterlijke Meisjes smullen verhalen prent persoon lees dit boek niet alsjeblieft

De grootste ettertjes van de wereld David Walliams Tony Ross graphic novel tekeningen kleur vormgeving boek verrassing smeekbede introductie krantenverkoper ondeugender kinderen viezigheden zeggen ouders gewaarschuwd vieze verhalen gruwelijke plaatjes hilarische taferelen Clavis recensie review Jakkie Jongens Monsterlijke Meisjes smullen verhalen prent persoon lees dit boek niet alsjeblieftKomt dat zien, komt dat zien! Vijf Jakkie Jongens en vijf Monsterlijke Meisjes! Zoals Sofia Sofa, een meisje dat zo dol is op sofahangen en tv-kijken dat ze in een sofa verandert. En Kwijlende Kwinten, een jongen die tijdens een schooluitstapje vreselijk in de problemen komt door al zijn gekwijl. En natuurlijk is er ook Bertha de Blèrtrien, een blèrende grote zus die haar broertje pest met gruwelijke verzinsels! Bestsellerauteur David Walliams schreef een verzameling heerlijk ondeugende verhalen, met hilarische kleurenillustraties van de geniale Tony Ross. Voor iedereen vanaf 8 jaar. Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft duizend keer alsjeblieft en nog een keer alsjeblieft LEES DIT BOEK NIET!

Wat moet ik hier nu weer van denken… Met dikke letters staat op de achterkant van het boek – De grootste ettertjes van de wereld – geschreven:

Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft
Duizend keer alsjeblieft
En nog een keer alsjeblieft
LEES DIT BOEK NIET!

De grootste ettertjes van de wereld

Wat doe je als je dit leest? Dan wil je natuurlijk niets liever dan meteen beginnen met lezen! Qua vormgeving ben ik direct enthousiast over De grootste ettertjes van de wereld: De grootste ettertjes van de wereld David Walliams Tony Ross graphic novel tekeningen kleur vormgeving boek verrassing smeekbede introductie krantenverkoper ondeugender kinderen viezigheden zeggen ouders gewaarschuwd vieze verhalen gruwelijke plaatjes hilarische taferelen Clavis recensie review Jakkie Jongens Monsterlijke Meisjes smullen verhalen prent persoon lees dit boek niet alsjebliefthet is graphic novel maar dan met tekeningen in kleur! Ik verwacht dan ook dat mijn dochter heel blij zal worden van dit boek, maar eerst begin ik er zelf maar eens in. En dan komt de grootste verrassing naar voren (en wordt de smeekbede opeens ook een stuk duidelijker).

Het boek begint met een verrassende introductie, een woordje vooraf van Raj, een krantenverkoper. Hij legt je precies uit waarom je het boek niet zo moeten lezen. Het boek zal kinderen een heleboel ideeën geven om nog ondeugender te worden. Terwijl ik deze introductie lees, valt het mij op dat het boek waarschijnlijk je kinderen ook wat woorden zal leren die je wellicht liever niet hoort… Zo wordt de auteur van dit boek door Raj “Willywillyhufter” genoemd.

Personages

Het verhaal bestaat uit verschillende verhalen. Elk verhaal beschrijft één van De grootste ettertjes van de wereld. Dit zijn Kwijlende Kwinten, Bertha de blèrtrien, Luuk de De grootste ettertjes van de wereld David Walliams Tony Ross graphic novel tekeningen kleur vormgeving boek verrassing smeekbede introductie krantenverkoper ondeugender kinderen viezigheden zeggen ouders gewaarschuwd vieze verhalen gruwelijke plaatjes hilarische taferelen Clavis recensie review Jakkie Jongens Monsterlijke Meisjes smullen verhalen prent persoon lees dit boek niet alsjeblieftluizenjongen, Juffrouw Dartele Dorien, Peter de Peuteraar, Groezelige Gertrude, Lodewijk had altijd gelijk, Winderige Winnie, Ernstige Ernest en Sofia Sofa. Elk deel begint met een paginagrote prent met daarom de persoon in kwestie. Deze plaatjes zien er soms al niet al te fris uit. Het is logisch dat ook het verhaal boordevol viezigheden zit. Kwijl in allerlei vormen, snot in diverse benamingen, keutels, scheten en kontgejodel.

Alles wat je niet mag zeggen en doen van je ouders, komt ongeveer aan bod in De grootste ettertjes van de wereld. Ouders zijn bij deze dus gewaarschuwd! Kinderen zullen echter waarschijnlijk smullen van de vieze verhalen, de gruwelijke plaatjes en de hilarische taferelen die dit oplevert.

Bekijk op Bol.com logoDe grootste ettertjes van de wereld – David Walliams
Zelf Lezen, hardcover, 261 pagina’s, Clavis