De grote storm: De verhalen van opa Eik deel 3 [recensie]

De grote storm De verhalen van opa Eik deel 3 J.L. Badal recensie review Clavis verdwenen probleem kinderen bos graafmachines werk redden strijd introductie personages boeken avonturen lezen spannende reis wereld ziek hoop herstel geloven herstellen overlijden slaap stilte personages leven binnen gevaren trotseren risico dreiging gevecht tijd ontknoping trilogieIn dit derde en laatste deel van De verhalen van Opa Eik gaan Guus en Maya op zoek naar hun zieke opa Droes. Op een dag was hij plotseling verdwenen.
Maar dat is niet het enige probleem waar de twee kinderen mee te maken krijgen.
In het bos van Opa Eik zijn grote graafmachines aan het werk.
Is de oude eik in gevaar? En kunnen de kinderen hem redden?
Maya en Guus maken zich op voor een stormachtige strijd …

De verhalen van Opa Eik is een trilogie voor kinderen vanaf tien jaar. De eerste twee delen hebben wij met plezier gelezen, dus nieuwsgierig gingen we verder met het derde en laatste deel: De grote storm.

De grote storm: De verhalen van Opa Eik deel 3

De grote storm De verhalen van opa Eik deel 3 J.L. Badal recensie review Clavis verdwenen probleem kinderen bos graafmachines werk redden strijd introductie personages boeken avonturen lezen spannende reis wereld ziek hoop herstel geloven herstellen overlijden slaap stilte personages leven binnen gevaren trotseren risico dreiging gevecht tijd ontknoping trilogieOok het derde deel begint met een korte introductie, waardoor je het boek ook los kan lezen, al raad ik je aan gewoon in het eerste boek van De verhalen van opa Eik te beginnen. Dan weet j alles wat er aan voor af gegaan is en ken je de personages al door en door. Bovendien zul je – na het lezen van één van de boeken zo en zo meer avonturen van Guus en Maya willen lezen en dan is het opvolgorde lezen natuurlijk wel zo leuk! De grote storm neemt je weer mee op een spannende reis door een bijzondere wereld.

Maya en Guus zijn vol ongeloof: opa Droes is ernstig ziek en het ziet er niet goed uit voor hem. Toch weigeren de kinderen de hoop op te geven en blijven in zijn herstel geloven. Zal opa Droes daadwerkelijk herstellen of zal hij toch overlijden?
De grote storm De verhalen van opa Eik deel 3 J.L. Badal recensie review Clavis verdwenen probleem kinderen bos graafmachines werk redden strijd introductie personages boeken avonturen lezen spannende reis wereld ziek hoop herstel geloven herstellen overlijden slaap stilte personages leven binnen gevaren trotseren risico dreiging gevecht tijd ontknoping trilogieAl snel lijkt het er op dat niets meer bij het oude blijft. Er zijn graafmachines aan het werk in het bos van opa Eik en de boom zelf is in een zeer diepe slaap terechtgekomen. Opa Droes noemt het de grote stilte van opa Eik. Het wonderlijke aan deze slaap is dat niet alleen de boom stil is, maar ook dat alle bijzondere personages uit de bizarre wereld die ze ooit tegen zijn gekomen in slaap zijn gevallen! Vanaf nu is er alleen nog leven binnen in opa Eik. Aan Guus en Maya de taak om de wereld binnen opa Eik te betreden en alle gevaren te trotseren die ze tegen komen. Dit is niet zonder risico, maar ze moeten proberen opa Eik wakker te maken, want alleen zo kunnen ze deze wereld redden!

De grote storm: De verhalen van opa Eik deel 3  neemt je nog één keer mee naar de bizarre wereld van opa Eik. Het derde en tevens laatste deel is spannender dan de voorgaande delen. Dat alles heeft uiteraard te maken met de dreiging die er heerst en het gevecht tegen de tijd. Zullen Maya en Guus opa Eik op tijd kunnen wekken? Zullen ze ooit opa Droes nog terug zien? Je leest het in de spannende ontknoping van deze trilogie!

De grote storm: De verhalen van opa Eik deel 3 – J.L. Badal
Zelf lezen, hardcover, 191 pagina’s, Clavis