Handlettering die je zo! [recensie]

Handlettering doe je zo! Karin Luttenberg Uitgeverij Moon hobby recensie review Nederlands hot notitie papier ambacht handboek illustratrice graficus fan plaatjes instagram Pinterest beginnen stap-voor-stap handleiding tips trucjes inspiratie projecten beginnen vragen opengeslagen boek relevant tips ideeën teksten fleuren oefenen minidocumentjes familiediner indruk perfectionistische schoonmoeder inspirerende teksten mooi huis inzicht voorbeelden kunstwerken uitwerken smaak inspirerend enthousiast bedankcadeautje perfect oefenen gezegde oefenen

Handlettering doe je zo! Karin Luttenberg Uitgeverij Moon hobby recensie review Nederlands hot notitie papier ambacht handboek illustratrice graficus fan plaatjes instagram Pinterest beginnen stap-voor-stap handleiding tips trucjes inspiratie projecten beginnen vragen opengeslagen boek relevant tips ideeën teksten fleuren oefenen minidocumentjes familiediner indruk perfectionistische schoonmoeder inspirerende teksten mooi huis inzicht voorbeelden kunstwerken uitwerken smaak inspirerend enthousiast bedankcadeautje perfect oefenen gezegde oefenenHandlettering is hot! Geen simpele notitie op een stukje papier, maar een echt ambacht. Met dit handboek van illustratrice en graficus Karin Luttenberg kan iedereen snel zelf aan de slag. Ben je fan van al die mooie plaatjes op instagram en pinterest maar weet je niet hoe je moet beginnen? Met dit boek lukt het wel! Duidelijke stap-voor-stap handleidingen, tips, trucjes, heel veel inspiratie en kleine projecten om direct mee te beginnen.

Handlettering doe je zo! Karin Luttenberg Uitgeverij Moon hobby recensie review Nederlands hot notitie papier ambacht handboek illustratrice graficus fan plaatjes instagram Pinterest beginnen stap-voor-stap handleiding tips trucjes inspiratie projecten beginnen vragen opengeslagen boek relevant tips ideeën teksten fleuren oefenen minidocumentjes familiediner indruk perfectionistische schoonmoeder inspirerende teksten mooi huis inzicht voorbeelden kunstwerken uitwerken smaak inspirerend enthousiast bedankcadeautje perfect oefenen gezegde oefenenHet boek Handlettering doe je zo! van Karin Luttenberg riep bij het lezen van de titel direct vragen bij mij op. Is handlettering een bestaand Nederlands woord?

Handlettering doe je zo!

Maar zodra je het boek hebt opengeslagen, is die vraag totaal niet meer relevant.
Handlettering doe je zo!  staat boordevol met tips en ideeën om je teksten leuk op te fleuren en – als je flink blijft oefenen…! – die anders zo saaie minidocumentjes bijzonder te maken. Denk daarbij eens aan kaartjes voor een jarige, menukaartjes voor bij het familiediner (wat zal je indruk maken op je perfectionistische schoonmoeder!)

Maar ook inspirerende teksten die mooi genoeg zijn om in te lijsten en ergens in je huis neer te zetten of op te hangen, kun je nu helemaal naar eigen inzicht (en door inspirerende voorbeelden uit dit boek vol kunstwerken) prachtig uitwerken naar jouw eigen smaak.

Handlettering doe je zo! Karin Luttenberg Uitgeverij Moon hobby recensie review Nederlands hot notitie papier ambacht handboek illustratrice graficus fan plaatjes instagram Pinterest beginnen stap-voor-stap handleiding tips trucjes inspiratie projecten beginnen vragen opengeslagen boek relevant tips ideeën teksten fleuren oefenen minidocumentjes familiediner indruk perfectionistische schoonmoeder inspirerende teksten mooi huis inzicht voorbeelden kunstwerken uitwerken smaak inspirerend enthousiast bedankcadeautje perfect oefenen gezegde oefenenHet is een leuk en inspirerend boek waar ik zelf heel enthousiast over ben geworden.

Mijn eerste bedankcadeautje is af..
Is het perfect geworden?
Absoluut niet!