Hé Yopa! – Sir Paul McCartney [recensie]

Hé Yopa! Paul McCartney Prentenboek Rubinstein opa huis kleinkinderen luitjes weekendje logeren vervelen ansichtkaarten plekken kompas naald draaien flits beleven kleurrijke tekeningen meegenomen wereld springen avonturen vertellen recensie review magisch verhaal muzieklegende ontdekkingsreiziger

Maak kennis met Yopa – een dappere

ontdekkingsreiziger die vol verrassingen zit…

Met zijn magische kompas neemt Yopa zijn vier

kleinkinderen mee op duizelingwekkende avonturen

over de hele wereld! Reis met ze mee op de rug van een

vliegende vis, Ontwijk een stampende kudde

woeste buffels en ontsnap aan een lawine!

In dit magische verhaal voor de hele familie neemt

muzieklegende Paul McCartney zijn lezers mee op

wereldreis én zorgt dat ze op tijd weer in bed liggen.

Yopa is een gewone opa, die in een heel gewoon huis woont. Yopa zijn kleinkinderen, die hij luitjes noemt, komen gezellig een weekendje logeren. Maar ze vervelen zich heel erg. Het weer is slecht en nergens vinden ze iets aan.

Hé Yopa!

Dan komt opa met een stapeltje ansichtkaarten de kamer binnen. De luitjes zouden wel naar de plekken op die ansichtkaarten willen, zo mooi ziet het eruit. Yopa pakt zijn  Hé Yopa! Paul McCartney Prentenboek Rubinstein opa huis kleinkinderen luitjes weekendje logeren vervelen ansichtkaarten plekken kompas naald draaien flits beleven kleurrijke tekeningen meegenomen wereld springen avonturen vertellen recensie review magisch verhaal muzieklegende ontdekkingsreiziger kompas en zegt: “Eens kijken wat we daarmee kunnen doen.” Maar dan opeens begint de naald van het kompas sneller te draaien en is er een grote flits. Voor ze er zelf erg in hebben zijn ze op de plek van de ansichtkaart. Wat gaan ze nu toch allemaal beleven? Is het wel fijn op deze plek of is het beter om toch over te springen naar een andere ansichtkaart?

Een heerlijk boek vol met mooie kleurrijke tekeningen. Je wordt echt even meegenomen naar een hele andere wereld door te springen van de ene ansichtkaart naar de andere. De kinderen vinden de avonturen van Yopa geweldig en niet alleen het verhaal maar ook de tekeningen. Deze vertellen misschien nog wel meer het verhaal dan de tekst die erbij staat!

Hé Yopa! – Paul McCartney
Prentenboek, hardcover, 32 pagina’s, Rubinstein