Hero en de draak: voorlezen en haken in één [recensie]

Hero en de draak Ceyhun Mercan voorleesboek haakpatronen haken handwerken scheepjes wol haakpatronen prenten knuffels avontuur recensie review voorlezen haken haakwerkjes

Hero en de draak Ceyhun Mercan voorleesboek haakpatronen haken handwerken scheepjes wol haakpatronen prenten knuffels avontuur recensie review voorlezen haken haakwerkjes Het nieuwste boek van Mr. Cey. Een uniek boek dat voorlezen en haken combineert! Dit leuke voorleesboek kent 14 hoofdpersonages, van Glitch de heks tot Dusty de kat. Van al deze personages is een haakpatroon, zodat je je favoriete hoofdpersonages tot leven kunt brengen en voor je kind zijn of haar lievelings knuffel kunt maken. Leuk voor ouders, opa’s en oma’s en zelfs leuk voor in de klas of bij de kinderopvang!

Wanneer ik het boek Hero en de draak binnen krijg, ben ik direct enthousiast. Het concept is ontzettend leuk. Dit boek combineert namelijk een spannend voorleesverhaal met de haakpatronen van een verzameling knuffels! Lees het verhaal eerst voor en maak daarna de knuffels uit het boek. Of verras je kind en laat het boek tot leven komen met alle personages die je van te voren hebt  gehaakt!

Hero en de draak

Hero en de draak Ceyhun Mercan voorleesboek haakpatronen haken handwerken scheepjes wol haakpatronen prenten knuffels avontuur recensie review voorlezen haken haakwerkjes Het verhaal gaat over het jongetje Hero dat in het bos loopt. Opeens hoort hij geroep en al snel hebben hij en zijn hondje Joe de stem ontdekt die om hulp roept. Hero weet niet wat hij ziet: een boom staat bewegend en roepend in het bos! Lang om hier verbaasd over te zijn, heeft Hero niet. De boom (Bam Bam) heeft gezien dat draak Dynamite Lyda heeft gevangen! Zullen ze er achter komen waar draak Dynamite zich schuil houdt? Kunnen ze Lyda vinden en redden uit de poten van de draak? Je leest het allemaal in Hero en de draak!

De prenten in Hero en de draak zien er ontzettend leuk uit. Een beetje wazige achtergrond met daarin de gehaakte personages. Hoe grappig is het als je opeens hetzelfde figuur in handen hebt? Zo wordt voorlezen een nog groter feest. Je kunt beginnen met het favoriete personage van je kind, maar het leukste is om uiteindelijk de verzameling helemaal compleet te maken!

Haakpatronen

Voorin het boek staat een uitleg over het haken en de verschillende steken. Na het voorleesverhaal komen de haakpatronen. Uiteraard kun je alle personages zelf ook haken en Hero en de draak Ceyhun Mercan voorleesboek haakpatronen haken handwerken scheepjes wol haakpatronen prenten knuffels avontuur recensie review voorlezen haken haakwerkjes de instructies staan duidelijk weergegeven. Praktisch is dat bij elk haakpatroon staat aangegeven of het een redelijk eenvoudig patroon is of juist een lastig haakwerkje. Gelukkig zijn er ook voldoende patronen te vinden voor de minder geoefende haker. Door de uitleg voorin over alle steken en haaktermen, zul je als beginnend haker zeker ook wel aan de slag kunnen met Hero en de draak.

Zelf ben ik inmiddels ook bezig met mijn eerste knuffel te haken. Ik heb gekozen voor Dusty de kat omdat dit één van de eenvoudigere haakpatronen is. Aangezien ik al lange tijd niet meer gehaakt heb, wel praktisch om mee te beginnen. Uiteraard zal er hier ook een foto verschijnen, zodra deze knuffel klaar is!

Bekijk op Bol.com logoHero en de draak – Ceyhun Mercan
Voorleesboek/Handwerken, paperback, 94 pagina’s, Scheepjes