Het Grote Natuur Doe-boek van Roots [recensie]

Het grote natuur doe-boek van roots magazine tijdschrift doeboekHet Grote Natuur Doe-boek van Roots – 26 x 33 cm, dus letterlijk een groot boek – laat kinderen spelenderwijs genieten van de natuur om ons heen. Zijn er ook paddenstoelen in de zomer? Heeft een kikker een skelet? Hoe ziet een bevrucht ei er van binnen uit? Hoe heten de vlinders in de tuin? Na het lezen, tekenen, plakken, kleuren en ontdekken in dit boek kunnen kinderen hun ouders vertellen hoe het zit, in plaats van andersom! Achter in het boek zitten bovendien twee stickerpagina’s en uiteraard een pagina met oplossingen. Het boek is gemaakt voor basisschool-jeugd, maar ook leuk voor (groot)ouders, leraren, stiefzusters, vervelende broertjes en de buurvrouw.

De zomervakantie staat weer voor de deur en dat betekent dat kinderen wel wat vermaak kunnen gebruiken. Zeker weten dat Het Grote Natuur Doe-Boek  van Roots mee gaat op vakantie! Schitterend vormgegeven, afwisselend en boordevol leuke en nuttige weetjes. Mijn dochter is direct enthousiast wanneer ze Het Grote Natuur Doe-Boek van Roots doorbladert.

Het Grote Natuur Doe-Boek van Roots

Het grote natuur doe-boek van roots In eerste instantie valt Het Grote Doe-Boek van Roots al op door het riante formaat. De cover staat boordevol plaatjes uit de natuur, waardoor het geheel aantrekkelijk oogt. Direct wordt al verklapt dat er maar liefst 56 pagina’s zijn om te kleuren, tekenen, raden & ontdekken.
Met Het Grote Doe-Boek van Roots kun je bijvoorbeeld vlinders gaan spotten. Er staat beschreven waar je vlinders kunt vinden en de meest voorkomende vlinders staan afgebeeld in het boek. Je kunt per vlinder aangeven waar en wanneer je deze hebt gespot. Maar natuurlijk kun je ook op nummer kleuren, verschillen zoeken, skeletten zoeken op het strand en nog veel meer. Naast alle doe dingen staan er ook ontzettend veel weetjes in, zodat je er ook nog heel wat van opsteekt!

Naslagwerk

Het Grote Natuur Doe-Boek van Roots is eigenlijk een groot magazine. Heerlijk om te lezen, te bekijken en te bewaren. Want in tegenstelling tot veel doeboeken, blijft dit tijdschrift een waardevol item in je boekenkast. Om nog vaak alle mooie tekeningen te bekijken, alle informatie te lezen of gewoon nog eens herinneringen ophalen van al jouw vondsten.
Enthousiast geworden? Bestel Het Grote Natuur Doe-Boek van Roots dan hier!

Het Grote Natuur Doe-Boek van Roots
Doeboek, paperback, 56 pagina’s, Roots Magazine