Het grote vakantie doeboek voor uitgebluste ouders [recensie]

Gezinsvakanties zijn fantastisch én vermoeiend. Je ontvlucht de sleur van je eigen bestaan, maar op vakantie krijg je er andere sleur voor terug. Loop je ineens om vijf uur ’s ochtends achter een buggy door een verlaten Frans dorp, omdat je dreumes last heeft van doorkomende tanden, zoek je wanhopig naar een wifi-signaal of ben je aan het strand de helft van de tijd bezig kinderen in te smeren, schepjes te zoeken en de vloedlijn af te speuren om er zeker van te zijn dat er geen kind verdrinkt. Pas als je ’s avonds eindelijk iedereen in slaap hebt en je met een campingbeker vol rode wijn en een wiel brie voor je caravan zit, kun je echt ontspannen.

Doeboeken zijn vaak favoriet vakantiemateriaal voor de kinderen. Maar vergeet jezelf als ouder vooral ook niet! Het grote vakantie doeboek voor uitgebluste ouders is het boek voor alle vaders en moeders.

Het grote vakantie doeboek voor uitgebluste ouders

Het grote vakantie doeboek voor uitgebluste ouders Nijgh & van Ditmar Anne Janssens Alex van der Hulst Hanneke Hendrix Nynke de Jong gezinsvakanties vermoeiend sleur Frans dorp dreumes wifi-signaal wanhopig kinderen vloedlijn kind slaap caravan ontspannen vakantiemateriaal ouder vaders moeders gezinsleven hectiek identificeren knipoog ouderschap voorwoord vakantietypes buitenland pleidooi reminders tips boeken pleidooi camping auto koelvloeistof auto mascottes leed puzzels knutselen drempel huis prioriteit klussen puzzels kleurplaten noodoplossingen jammer stukjes lezen recensie review In dit boek staat het gezinsleven centraal. En dan vooral de hectiek die je als ouder wellicht ervaart door alles te regelen en in de gaten te houden. Wanneer je dan eindelijk tijd voor jezelf hebt, kun je even dit doeboek erbij pakken. Het is een vakantieboek met een grote knipoog naar het ouderschap.

Het boek begint met een voorwoord en diverse vakantietypes. Met wie kun jij je het meest identificeren? Daarna volgen vier hoofdstukken: voorpret, onderweg, op vakantie, weer thuis.
Oké, waarschijnlijk – als je op vakantie gaat – heb je deze inmiddels al gekozen. Voor een volgende vakantie is het leuk om de stukken over waarom je naar het buiteland zou gaan en pleidooi voor vakantie in eigen land leuk om te lezen. Daarna volgen reminders en tips voor het boeken van een vakantie. Welke camping kies je, wat zijn de valkuilen, auto inpakken etc.
Voor onderweg staat er een spelletje in, een noodtrechter voor wanneer je koelvloeistof moet bijvullen maar geen trechter hebt, noodtoiletpapier en natuurlijke vermakelijke stukjes om te lezen.
In het gedeelte op vakantie worden onder andere de diverse mascottes gerankt, kun je genieten van andermans leed, tips voor wanneer je met een baby reist, planners (ahhh… voor de vakantie) en wat vermaak in de vorm van puzzels of knutselen voor een goed doel (tafeltennisbatje maken bijvoorbeeld).

Het grote vakantie doeboek voor uitgebluste ouders Nijgh & van Ditmar Anne Janssens Alex van der Hulst Hanneke Hendrix Nynke de Jong gezinsvakanties vermoeiend sleur Frans dorp dreumes wifi-signaal wanhopig kinderen vloedlijn kind slaap caravan ontspannen vakantiemateriaal ouder vaders moeders gezinsleven hectiek identificeren knipoog ouderschap voorwoord vakantietypes buitenland pleidooi reminders tips boeken pleidooi camping auto koelvloeistof auto mascottes leed puzzels knutselen drempel huis prioriteit klussen puzzels kleurplaten noodoplossingen jammer stukjes lezen recensie review Weer thuis

Aan alles komt een eind, dus ook aan de vakantie. Dit boek helpt je ook met alles nadat je weer – hopelijk uitgerust – weer voet over de drempel van je eigen huis zet. Met handige takenlijst op basis van prioriteit van alle klussen die nu op je te liggen wachten. Ben jij al weer aan vakantie toe?

Aan alles merk je dat dit een boek is met een grote knipoog en dat zal ongetwijfeld ervoor zorgen dat je het boek echt geweldig vind of misschien helemaal niets. De columns heb ik met plezier gelezen. Van mij had er wel iets meer puzzels, kleurplaten en dat soort dingen in mogen zitten. En de noodoplossingen vind ik jammer van het papier, maar ik heb me zeker wel vermaakt met het lezen van de vele stukjes die er in staan.

Doeboek, paperback, 160 pagina’s, Nijgh & van Ditmar