Het kringloopwinkeltje [recensie]

Het kringloopwinkeltje Marianne Busser Ron Schröder Uitgeverij Moon prentenboek recensie review schrijversduo rijm tweedehandswinkel Iedereen brengt spullen naar Het Kringloopwinkeltje, waar Pieterjan nieuwe klanten dan weer heel blij mee maakt. Zo brengt Koen zijn oude ziekenauto, die snel weer verkocht wordt. Oma’s lievelingskopje is gebroken, maar gelukkig vindt ze snel een mooi tweedehands kopje. En Annemieke krijgt van Pieterjan een heel bijzonder kaboutertje voor haar verzameling. Ze is zo blij dat ze een tekening voor Pieterjan maakt. Maar die verkoopt Pieterjan natuurlijk niet!

De boeken van Marianne Busser en Ron Schröder vind ik eigenlijk altijd erg leuk. Ik heb mijn dochter vroeger dan ook vaak voorgelezen uit boeken van dit schrijversduo. Het kringloopwinkeltje is het nieuwe boek uit de reeks van winkeltjes en is ook weer op rijm geschreven. Maar er is ook een extraatje toegevoegd aan dit boek.

Het kringloopwinkeltje

De straat met leuke winkeltjes is uitgebreid en vanaf nu kun je dus ook lekker rondkijken in Het kringloopwinkeltje. Het verhaal is op rijm geschreven en leert kinderen direct iets over spullen een tweede kans geven. Koen heeft met zijn moeder opgeruimd en al het speelgoed dat hij niet meer gebruikt, maar nog wel heel is, gaat in een plastic bak. Het kringloopwinkeltje Marianne Busser Ron Schröder Uitgeverij Moon prentenboek recensie review schrijversduo rijm tweedehandswinkel Samen brengen ze die naar Het kringloopwinkeltje van Pieterjan. Uiteraard nemen ze ook een kijkje bij alle spullen die deze winkel te koop heeft staan…

Het verhaal is leuk om te lezen en is leert op een leuke en duidelijke manier kinderen meer over hergebruik. Maar er is nog meer… Op elke bladzijde staat een plaatje afgebeeld in een lijstje en het is aan de lezertjes om dat voorwerp in de winkel op te zoeken! Erg leuk omdat kinderen zo actief worden betrokken bij het verhaal.

Doordat het verhaal op rijm is geschreven, leest het lekker vlot voor en is het voor kinderen prettig om naar te luisteren. Ze zullen al snel zelf de rijmwoorden gaan aanvullen wanneer je dan een stilte laat vallen. Het snuffelen in de tweedehandswinkel kunnen kinderen direct al ervaren door op zoek te gaan naar de voorwerpen, maar het is natuurlijk extra leuk om na het lezen van dit boek ook een bezoekje te brengen aan een echte kringloopwinkel!

Bekijk op Bol.com logoHet kringloopwinkeltje – Marianne Busser & Ron Schröder
Prentenboek, hardcover, 32 pagina’s, Uitgeverij Moon