Het politiemannetje [recensie]

Het politiemannetje Marianne Busser Ron Schröder prentenboek babyboekje peuters kleuters kartonboekje politie agent recensie review verhaal knipoog grappig illustraties dief stoplicht oversteken hondje plassen luisteren mensen dieren grappig Van Holkema & Warendorf

Het politiemannetje Marianne Busser Ron Schröder prentenboek babyboekje peuters kleuters kartonboekje politie agent recensie review verhaal knipoog grappig illustraties dief stoplicht oversteken hondje plassen luisteren mensen dieren grappig Van Holkema & WarendorfHet kleine politiemannetje gaat elke dag op pad. Met een broek, jas en pet aan wandelt hij vrolijk door de stad! Hij vangt een boef, regelt het verkeer en deelt een bekeuring uit aan iemand die vieze liedjes fluit, want dat mag je doen als je politieagent bent.
In dit vrolijke kartonboekje staan acht rijmpjes met vrolijke illustraties. Een feest om voor te lezen en door de stevige pagina’s ook zeer geschikt voor de allerkleinsten.

Voor alle peuters en kleuters een super leuk kartonboekje: Het politiemannetje. Kinderen leren zo wat voor taken een politieagent allemaal heeft. Uiteraard op een speelse manier en met een knipoog.

Het politiemannetje

Het politiemannetje Marianne Busser Ron Schröder prentenboek babyboekje peuters kleuters kartonboekje politie agent recensie review verhaal knipoog grappig illustraties dief stoplicht oversteken hondje plassen luisteren mensen dieren grappig Van Holkema & WarendorfIs er een dief? Dan komt het politiemannetje  in actie. Maar hij kijkt ook of het stoplicht wel werkt en leert kinderen veilig over te steken. Maar niet alleen mensen moeten doen wat de agent zegt… Want als een hondje wil plassen op een speelveld, spreekt het politiemannetje hem er op aan! Maar wat is dat? Het hondje luistert niet… Hij plast zonder pardon over de schoen van oom agent!

De prenten zijn duidelijk en kleurrijk. Kleine kinderen krijgen door het lezen van dit boekje een goed beeld van de vele functies van de politie. Uiteraard met een vrolijke twist, zodat het vooral ook een heel grappig verhaal is om te lezen!

Het politiemannetje – Marianne Busser & Ron Schröder
Baby & Peuterboekjes, hardcover, 16 pagina’s, Van Holkema & Warendorf

Bekijk op Bol.com logo