Het recht van de sterkste: Strijd om Elementia Deel 1 [recensie]

Het recht van de sterkste Strijd om elementia deel 1 Mincecraft avontuur boek zelf lezen recensie review Sean Fay Wolfe Van Holkema & warendorf zombie nieuwkomers server beginners spel game aanval wet verhaal paperback wereld bouwen

Het recht van de sterkste Strijd om elementia deel 1 Mincecraft avontuur boek zelf lezen recensie review Sean Fay Wolfe Van Holkema & warendorf zombie nieuwkomers server beginners spel game aanval wet verhaal paperback wereld bouwen Van Spawnpoint Hill tot The Adorian Village!
Het recht van de sterkste: Strijd om Elementia Deel 1.
Eindelijk een spannend leesverhaal voor alle fans van 8 jaar en ouder over dit populaire spel! De hele Minecraft-wereld ontdek én bouw je als het ware zelf in deze meeslepende trilogie, die niet alleen laat zien hoe het spel werkt, maar tegelijkertijd een geheel eigen, superspannende wereld vormt vol avonturen met Spinjockeys, zombies, griefers en creepers…

In dit eerste avontuur staan de nieuwe spelers Stan en Charlie in het spel pas helemaal aan het begin als ze horen dat er een wet is uitgeschreven waarmee nieuwkomers bij wanprestatie zondermeer uit het spel worden verbannen. De beginners Stan en Charlie bundelen samen met het meisje Kat daarom hun krachten in de Minecraft-wereld en gaan de strijd aan!

Eerlijk toegeven, ik ben geen kenner van het spel Minecraft. Ik ken het spel van naam en ik weet dat mijn dochter het soms speelt. Dat je een eigen wereld kunt bouwen in dit spel met blokken weet ik ook nog, maar daar houdt mijn kennis toch echt op. Ik weet dus ook niet wat ik kan verwachten van het Minecraft avontuur Strijd om Elementia. Het recht van de sterkste is het eerste deel in deze trilogie.

Het recht van de sterkste: Strijd om Elementia Deel 1

De proloog is denk ik wat lastig om direct te begrijpen wanneer je niet echt bekend bent met het spel Minecraft. Gelukkig is deze kort en slechts ter introductie en begint het hoofdstuk met de basis. Leuk beschreven aan de hand van een nieuwe speler: Stan2012. Zijn standaard uiterlijk en zijn lege hand verraden hem als nieuwkomer direct. Al snel ontmoet hij KingCharles_XIV, kortweg Charlie. Samen verkennen Charlie en Stan de server en het Minecraft avontuur. Al snel wordt Stan aangevallen door een Zombie. Omdat hij geen flauw idee heeft hoe hij de Zombie kan verslaan, wordt het direct spannend.

Het recht van de sterkste: Strijd om Elementia Het recht van de sterkste Strijd om elementia deel 1 Mincecraft avontuur boek zelf lezen recensie review Sean Fay Wolfe Van Holkema & warendorf zombie nieuwkomers server beginners spel game aanval wet verhaal paperback wereld bouwen Charlie en Stan zijn begonnen op Minecraft omdat ze er veel over hebben gehoord. Maar hu blijkt er een wet te zijn waarmee nieuwkomers zich geen fouten kunnen permitteren. Bij wangedrag volgt direct een verbanning uit het spel. Uiteraard wil dit duo dit ten allen tijde voorkomen en dus besluiten ze zich samen door Minecraft te begeven. Al snel vinden ze een bondgenoot in Kat. Met z’n drieën gaan ze de Strijd om Elementia aan!

Voor alle Minecraft fans is dit boek een leuke aanvulling op hun favoriete game. De wereld is herkenbaar voor hen en ze zullen ongetwijfeld genieten van het spannende avontuur. Voor degene die het spel niet kennen is het verhaal ook prima te volgen, juist omdat het spel duidelijk wordt besproken. De grijze blokken geven de uitleg van spelelementen weer. Dit uiteraard geheel in verhaalvorm, waar nieuwkomers Stan en Charlie leren hoe ze moeten overleven in Minecraft. Je leert als het ware steeds meer over het spel, net zoals je zou doen wanneer je het zou gaan spelen. Waarschijnlijk zul je na het lezen van dit boek niet kunnen wachten om ook te beginnen aan je eigen Minecraft avontuur!

Het recht van de sterkste: Strijd om Elementia Deel 1 – Sean Fay Wolfe
Bekijk op Bol.com logoZelf lezen, paperback, 480 pagina’s, Van Holkema & Warendorf