Het staat in de sterren [recensie]

Het staat in de sterren Christina Lauren roman Xander Uitgevers e-book bestsellerauteur vakantie liefde hoop dromen geheimen persoon dochter filmsterren werelds plotseling buiten hart jaar actrice vergeten set film doorbraak charmant zelfverzekerd aantrekkelijker verleden eerste liefde fan verhaal ontluikende liefde verraad gevolgen studeren reikhalzend moeder oma opgevoed wereldberoemde filmster reis pers mysterieuze wijze spotlights werk leeservaring heerlijk deel ontmoeten vriendschap gebroken sprong vader contact adem aflopen eerlijk toekomst romance wereld hoofdstukken auteursduo vermakelijk boek recensie review

In de heerlijke roman Het staat in de sterren van bestsellerauteur Christina Lauren vallen Sam en Tate voor elkaar tijdens een vakantie, op de stormachtige manier die zo kenmerkend is voor een eerste liefde. Ze delen hun hoop, dromen en diepste geheimen met elkaar: Sam is de eerste persoon aan wie Tate vertelt dat ze de verloren gewaande dochter van een van ’s werelds grootste filmsterren is. Dus als dat plotseling naar buiten komt, weet Tate meteen wie dat gedaan moet hebben – en haar hart breekt in duizend stukken.

Veertien jaar later is Tate een veelbelovende actrice, en is ze Sam alweer bijna vergeten. Totdat ze de set op stapt van de film die haar doorbraak moet worden. En daar is hij: nog steeds even charmant en zelfverzekerd als altijd, en eigenlijk nóg aantrekkelijker. Tate en Sam moeten hun verleden onder ogen komen en kijken of hun eerste liefde kan veranderen in een tweede…

Ik ben fan van de boeken van Christina Lauren en was dus erg blij met het e-book Het staat in de sterren dat ik van Xander Uitgevers ontving. In dit verhaal draait het om een ontluikende liefde én verraad. Een gebeurtenis die grote gevolgen heeft voor Tate.

Het staat in de sterren

Tate is met haar oma op vakantie. Nu ze op het punt staat te gaan studeren, kijkt ze ook reikhalzend uit naar wat meer vrijheid. Haar moeder en oma hebben haar beschermend Het staat in de sterren Christina Lauren roman Xander Uitgevers e-book bestsellerauteur vakantie liefde hoop dromen geheimen persoon dochter filmsterren werelds plotseling buiten hart jaar actrice vergeten set film doorbraak charmant zelfverzekerd aantrekkelijker verleden eerste liefde fan verhaal ontluikende liefde verraad gevolgen studeren reikhalzend moeder oma opgevoed wereldberoemde filmster reis pers mysterieuze wijze spotlights werk leeservaring heerlijk deel ontmoeten vriendschap gebroken sprong vader contact adem aflopen eerlijk toekomst romance wereld hoofdstukken auteursduo vermakelijk boek recensie review opgevoed en al snel wordt duidelijk waarom. Tate is een dochter van een wereldberoemde filmster. Tijdens de reis ontmoet ze Sam en zij vertelt hem haar ware verhaal. Wanneer een paar dagen later de pers massaal op haar afkomt omdat zij de dochter van Ian is die jaren geleden op mysterieuze wijze uit de spotlights verdween, weet Tate het zeker: Dit moet het werk geweest zijn van Sam. Hij was tenslotte de enige die wist wie zij echt was… Duidelijk dat zij hem nooit weer hoeft te zien!

Het eerste deel is heerlijk om te lezen. Tate en Sam ontmoeten elkaar en een hechte vriendschap ontstaat. Al snel groeit dit uit tot meer. Maar dan wordt het hart van Tate gebroken. Sam is nergens meer te bekennen én haar geheim ligt op straat. Overweldigd door de pers die massaal op haar af is gekomen, wordt duidelijk dat haar leven nooit meer hetzelfde zal zijn!
Dan maakt het verhaal een grote sprong in de toekomst en staat Tate volop in de schijnwerpers. Het is duidelijk dat zij in de voetsporen van haar vader is getreden en het contact lijkt weer hersteld te zijn. Wanneer Tate opeens Sam tegen het lijf loopt, hou je als lezer je adem is. Hoe zal dit aflopen?

Eerlijk is eerlijk: de sprong in de toekomst maakte dat ik even uit het verhaal was. De romance die opbloeide tussen Tate en Sam wordt opeens afgekapt en vervolgens beland je in een heel andere wereld. Ik had echt even een paar hoofdstukken nodig om daar aan te wennen. Op het moment dat ze Sam weer tegenkomt, kwam ik weer lekker in het verhaal.

Niet het beste boek dat ik heb gelezen van dit auteursduo, maar afgezien van de sprong in het verhaal, zeker een vermakelijk boek om te lezen.

Het staat in de sterren – Christina Lauren
Roman, e-book, Xander Uitgevers