Het verkeerde meisje [recensie]

Juiste tijd, juiste plaats. Toch ging het gruwelijk verkeerd… Op een ochtend wordt Amelie van haar fiets getrokken door een man met een angstaanjagend masker op. Hij sluit haar op in een donkere ruimte. Amelie snapt niet waarom de ontvoerder juist háár moest hebben. Is het hem te doen om losgeld van haar rijke vader? Speelt haar dubieuze bijna ex-echtgenoot Vince een rol in het geheel? Of heeft haar ontvoerder zich vergist en is zij simpelweg het verkeerde meisje?

Het verkeerde meisje Angelique Haak De Crime Compagnie thriller juiste tijd juiste plaats ochtend fiets man angstaanjagend masker ruimte ontvoerder losgeld rijke vader ex-echtgenoot rol vergist recensie-exemplaar blogtour titel cover bloedspatten aandacht gele sprayed edges lezen delen verkeerde tijd verkeerde plaatst hoofdstuk geschreven meisje opgesloten perspectief cursief werelden passen verhaallijnen dichterbij songtekst Billie Eilish Phil Collins ingeleid leeservaring ontvoerd wanhoop leef ontsnappen helpen gedachtenspinsels verhalen oogpunt zieke geest spannend gebeurtenissen verleden invloed wereld kijkt recensie review Recensie:
Dit recensie-exemplaar ontving ik van De Crime Compagnie in het kader van de Blogtour van het boek Het verkeerde meisje. De titel en de gele cover met bloedspatten trekken al de nodige aandacht, maar de gele sprayed edges misschien nog wel meer.

Het verkeerde meisje

Wanneer je begint te lezen zie je direct dat het verhaal uit meerdere delen bestaat. In totaal zijn er drie delen en het eerste deel gaat over de verkeerde tijd en verkeerde plaats. Het eerste hoofdstuk is geschreven vanuit Amelie: een meisje dat in de ochtend van haar fiets wordt getrokken en wordt opgesloten door haar ontvoerder. Wat moet hij van haar?

Het verkeerde meisje Angelique Haak De Crime Compagnie thriller juiste tijd juiste plaats ochtend fiets man angstaanjagend masker ruimte ontvoerder losgeld rijke vader ex-echtgenoot rol vergist recensie-exemplaar blogtour titel cover bloedspatten aandacht gele sprayed edges lezen delen verkeerde tijd verkeerde plaatst hoofdstuk geschreven meisje opgesloten perspectief cursief werelden passen verhaallijnen dichterbij songtekst Billie Eilish Phil Collins ingeleid leeservaring ontvoerd wanhoop leef ontsnappen helpen gedachtenspinsels verhalen oogpunt zieke geest spannend gebeurtenissen verleden invloed wereld kijkt recensie review Het volgende hoofdstuk wordt vanuit een ander perspectief beschreven. Dit zie je door de cursief gedrukte tekst. Je voelt als lezer al snel aan dat deze twee werelden iets met elkaar te maken hebben, maar weet nog niet precies hoe je dit in elkaar moet passen. Langzaam maar zeker komen de verhaallijnen steeds dichterbij elkaar en ontdek je wat er precies gaande is.

Deel één beslaat het grootste gedeelte van het boek. Op pagina 213 wordt pas het tweede deel aangekondigd met een stukje songtekst van Billie Eilish.
Deel drie volgt pas op bladzijde 297 en wordt ingeleid met een stukje songtekst van Phil Collins.

LeeservaringHet verkeerde meisje Angelique Haak De Crime Compagnie thriller juiste tijd juiste plaats ochtend fiets man angstaanjagend masker ruimte ontvoerder losgeld rijke vader ex-echtgenoot rol vergist recensie-exemplaar blogtour titel cover bloedspatten aandacht gele sprayed edges lezen delen verkeerde tijd verkeerde plaatst hoofdstuk geschreven meisje opgesloten perspectief cursief werelden passen verhaallijnen dichterbij songtekst Billie Eilish Phil Collins ingeleid leeservaring ontvoerd wanhoop leef ontsnappen helpen gedachtenspinsels verhalen oogpunt zieke geest spannend gebeurtenissen verleden invloed wereld kijkt recensie review

Als lezer leef je mee met Amelie die ontvoerd is en je voelt haar wanhoop. Wanneer ze plannen bedenkt om uit handen van haar ontvoerder te ontsnappen, zou je niets liever willen dan haar helpen. Zeker wanneer je de gedachtenspinsels en verhalen vanuit het andere oogpunt leest. Geschreven door een zieke geest, dat wordt je al snel duidelijk. Maar wie is het en waarom moest hij Amelie hebben? Of is zij – zoals de titel aangeeft – Het verkeerde meisje?

Een spannende thriller die je van begin tot eind geboeid houdt en duidelijk laat zien dat gebeurtenissen in het verleden, invloed hebben op hoe je later naar de wereld kijkt.

Het verkeerde meisje – Angelique Haak
Thriller, paperback, 320 pagina’s, De Crime Compagnie