Hij 1 Met hem alleen [recensie]

Ze spelen niet voor hetzelfde team. Of wel? Jamie Canning heeft er nooit achter kunnen komen hoe hij zijn beste vriend verloor. Vier jaar geleden verbrak zijn getatoeëerde, grappenmakende, regelbrekende kamergenoot alle contact zonder enige verklaring. En wat dan nog dat het een beetje raar werd op de laatste nacht van het ijshockeykamp in de zomer dat ze achttien waren? Het was gewoon een beetje dronken dwaasheid. Niemand stierf. Als er een ding is waar Ryan Wesley spijt van heeft, dan is het zijn hetero vriend overhalen tot een weddenschap die de grenzen van hun relatie heeft verlegd.

Nadat ik Top Secret had gelezen, wilde ik meer boeken lezen van het schrijversduo Sarina Bowen en Elle Kennedy. Via een winactie op Instagram, won ik een boek naar keuze en dat was Hij 1 Met hem alleen.

Hij 1 Met hem alleen

Ooit waren ze de beste vrienden, maar opeens werd alle contact verbroken. Jamie Canning tast nog altijd in het duister waarom van de één op de andere dag niet smeet hoorde van zijn  vriend Ryan Wesley. Inmiddels zijn ze een paar jaar verder en staan ze weer oog en oog met elkaar. Sterker nog ze moeten een paar weken samen coachen én delen een hotelkamer samen…

Natuurlijk merk je dat het even ongemakkelijk is tussen dit duo. En ontdek je wat er voor heeft gezorgd dat het contact verbroken werd. Maar de jongens pakken hun leven weer op en al snel blijkt dat ze hun vriendschap verder voort kunnen zetten. Of is er toch meer aan de hand tussen deze twee?

Hij 1 Met hem alleen Sarina Bowen Ellle Kennedy SVM Publishing erotische roman new adult spelen team vriend kamergenoot contact verklaring raar nacht ijshockeykamp zomer achttien dronken dwaasheid hetere vriend weddenschap grenzen relatie verlegd Top Secret boeken lezen schrijversduo winactie Instagram boek keuze vrienden contact duister dag vriend jaar oog sterker weken coachen hotelkamer delen samen duo ongemakkelijk verbroken jongens leven vriendschap hand achterzijde cover waarschuwing seksuele situaties hotties ijshockeyschaatsen skinnydipping flirten SUV bewijs kast sociale media plaats leeservaring verhaal heerlijk lezen mannencultuur mensen reageren tweetal homo hetere vriend uitgedaagd boys geniet vervolg Wij Jij en ik voor altijd recensie review Op de achterzijde van de cover prijkt een waarschuwing: bevat seksuele situaties, hotties op ijshockeyschaatsen, skinnydipping, flirten in een SUV en het bewijs dat uit de kast komen op sociale media misschien niet de beste plaats is.

Hoewel ik eigenlijk niet met ijshockey heb, vind ik het verhaal wel heerlijk om te lezen. Het is duidelijk aanwezig in het verhaal, maar past oom ontzettend goed. Want in deze mannencultuur wordt duidelijk dat uit de kast komen best een behoorlijke drempel kan hebben. En dat de angst op hoe mensen er op reageren, wellicht nog wel groter is dan het daadwerkelijk zal zijn.

Het verhaal laat zien hoe de vriendschap tussen Wesley en Jamie ooit was. En wordt er uitgesproken waarom het tweetal geen contact meer heeft. Gelukkig lijkt de vriendschap al snel weer als vanouds, maar is dat ook echt het geval? Wesley is homo en heeft in het verleden zijn hetero vriend uitgedaagd. Is hij te ver gegaan? Hij zelf denkt van wel, maar ooit komt er een moment dat hij hier met Jamie over zal moeten praten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan… Als lezer geniet je van deze twee boys afzonderlijk, maar geniet je des te meer als ze samen zijn!

Tijdens het lezen merkte ik het al snel: ik wilde uiteraard ook het vervolg lezen en dus bestelde ik snel Wij Jij en ik voor altijd, zodat ik in één keer door kon lezen. Dat zegt denk ik wel genoeg…

Hij 1 Met hem alleen – Sarina Bowen & Elle Kennedy
Erotische roman, paperback, 358 pagina’s, SVM Publishing