Hocus pocus pinguïn [recensie]

Hocus pocus pinguïn David Vlietstra Clavis recensie review goochelaar klassiek beeld konijn hoed truc probleem dierenwinkel succes bezoekers verdwenen hand spannend verhaal bizarre ontvoering gevangen maatje samen band vriendje magische voorleesboek

Hocus pocus pinguïn David Vlietstra Clavis recensie review goochelaar klassiek beeld konijn hoed truc probleem dierenwinkel succes bezoekers verdwenen hand spannend verhaal bizarre ontvoering gevangen maatje samen band vriendje magische voorleesboek De konijnen van Goof de goochelaar hebben er geen zin meer in, dus Goof neemt een nieuw dier: de enthousiaste pinguïn Achilles. Als de kleine pinguïn uit de hoed springt, vallen de mensen om van verbazing. Goof en Achilles veroveren het land met hun show, tot de kleine pinguïn op een dag verdwenen is. De goochelaar ontdekt dat Achilles gevangen wordt gehouden en moet een slim plan bedenken om zijn kleine vriend terug te krijgen.

Een goochelaar die een konijn uit zijn hoed tovert, dat is een klassiek beeld. Goof de goochelaar treedt ook op met deze truc, maar nu heeft hij een groot probleem. Hij is op zoek naar een wit konijn, maar de dierenwinkel heeft er geen meer. Zijn vorige konijnen zijn er allebei vandoor gegaan. Misschien wordt het tijd om iets anders uit zijn toverhoed tevoorschijn te toveren… Hocus pocus pinguïn.

Hocus pocus pinguïn

Hocus pocus pinguïn David Vlietstra Clavis recensie review goochelaar klassiek beeld konijn hoed truc probleem dierenwinkel succes bezoekers verdwenen hand spannend verhaal bizarre ontvoering gevangen maatje samen band vriendje magische voorleesboek Inderdaad, bij gebrek aan een wit konijn gaat Goof zijn goocheltruc doen met pinguïn Achilles. Het blijkt een groot succes, iedereen is verbaasd wanneer na zijn Goof zijn show laat zien. Want een pinguïn die uit de hoed springt, dat vinden de bezoekers allemaal ontzettend leuk. Maar dan is op een dag Achilles verdwenen. Zal hij net zoals zijn konijnen er vandoor zijn gegaan of is er iets anders aan de hand.  Hocus pocus pinguïn blijkt een spannend verhaal over een bizarre ontvoering.

Goof komt er al snel achter dat iemand Achilles heeft ontvoerd en gevangen houdt. Hij moet iets doen om zijn maatje te redden, maar wat?

Hoewel Achilles en Goof nog niet zo lang samen zijn, hebben ze toch een enorme band met elkaar opgebouwd en Goof doet er dan ook alles aan om zijn vriendje terug te krijgen. Niets is te gek in dit magische verhaal! Leuk voorleesboek of verhaal om zelf te lezen voor kinderen die dol op goochelen zijn vanaf een jaar of acht.

Bekijk op Bol.com logoHocus Pocus Pinguïn – David Vlietstra
Zelf lezen, hardcover, 88 pagina’s, Clavis